آیا استعفای بولتون ادامه نخست وزیری نتانیاهو را به خطر می‌اندازد؟

    کد خبر :608574

مایا التلاوی در رای الیوم نوشت: جان بولتون از بزرگترین حامیان نتانیاهو در جریان سیاست خارجی او، بویژه در مواضع خصمانه اش علیه اعراب و مسلمانان بود. بر این اساس آیا استعفای بولتون می‌تواند تاثیری بر ادامه بقای نتانیاهو در قدرت داشته باشد؟

به گزارش بازتاب، در ادامه این مطلب آمده است: قصد داریم درباره نقشه صلحی که رئیس جمهور آمریکا برای خاورمیانه مطرح کرد و اینکه چرا معتقدیم در روز‌های آینده شاهد تنش‌های امنیتی در اردن و مصر خواهیم بود، صحبت کنیم. آیا حملات متجاوزانه به بغداد و دمشق، برای به دست آوردن آراء بیشتر برای نتانیاهو در جریان انتخابات، تکرار می‌شود؟

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده است که به محض پایان یافتن انتخابات اسرائیل، نقشه صلح جدیدی را برای خاورمیانه ارائه می‌دهد که شامل یک تغییر جغرافیایی سیاسی بزرگ در منطقه، بویژه در اردن، مصر و کرانه باختری می‌شود؛ علاوه بر اینکه اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید بر دولت‌های محور مقاومت و تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران در جریان پرونده هسته‌ای اش را در بر می‌گیرد و احتمالا شاهد جنگ نفت کش‌ها در آب‌های خلیج فارس نیز خواهیم بود.

همانطور که طبق این برنامه، نیرو‌های مؤثر در مصر، به سمت تحریک برخی گروه‌های تروریستی سوق داده می‌شوند؛ که می‌تواند به امنیت عمومی در این کشور آسیب برساند.

این در حالی است که مسئولان آمریکایی از عمان خواسته اند در نزدیکترین مسافت ممکن از تحولات مهمی باقی بماند که منطقه در جریان عملیات صلح و موضوع فلسطین، به خود خواهد دید.

تحریک مردم اردن برای طرح خواسته آن‌ها مبنی بر بهبود اوضاع معیشتی نیز برای براندازی حکومت پادشاه این کشور کفایت می‌کند؛ کسی که در صورت مخالفت با خواسته‌های ارباب آمریکایی اش، در بدهی‌های خارجی که دارد، غرق می‌شود.

ما معتقدیم که در روز‌های آینده شاهد افزایش حملات هوایی دشمن اسرائیلی به غزه، جنوب لبنان و مراکز حشد الشعبی در عراق، سوریه و یمن خواهیم بود و چه بسا پرونده‌های سیاسی علیه عربستان سعودی بار دیگر گشوده شود؛ بویژه در مورد پرونده قتل خاشقچی.

با این حال، به نظر می‌رسد سناریویی که برای تاثیرگذاری بر بقای نتانیاهو در قدرت در حال کارگردانی است، محکوم به شکست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید