روند متعادل بازارهای آسیای

    کد خبر :608418

آخرین وضعیت بازارها جهانی در حالی پیگیری می‌شود که اکثر معامله‌گران نیم نگاهی به اتفاقات با اهمیت آینده دارند و در این میان عواملی منجر به ایجاد وضعیت تقریبا متعادل در اکثر بازارها شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد، اکثر بازارهای سهام در اروپا طی هفته گذشته روند مثبتی را پی گرفتند. امید به پایان یافتن جنگ تجاری بین دو غول اقتصاد دنیا(آمریکا و چین) از طرفی و موافقت ملکه انگلیس با لایحه پارلمان این کشور برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و تاکید رئیس مجلس مبنی بر پیگیری جدی این لایحه در زمان بازگشایی مجدد مجلس از سوی دیگر، یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد شاخص‌ها بود. به علاوه به تبع این اتفاق مهم، ارزش پوند نیز به بالاترین سطح خود در طول ۷ هفته اخیر رسید و هر پوند به ازای ۱.۲۵۰۱دلار مبادله شد.

در ادامه، پس از آن که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت نرخ بهره در منطقه یورو را به منظور تقویت رشد اقتصادی کاهش دهد، ارزش یورو نیز در برابر دلار تقویت شد، تا جایی که هر یورو به ازای ۱.۱۰۷۶ دلار مبادله شد. به اعتقاد تعدادی از تحلیل‌گران ، پیش از این و به دنبال کاهش شدید رشد اقتصادی آلمان و مسئله برگزیت به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار طی دو سال اخیر رسیده بود.

لازم به ذکردیگر کشورهای قاره سبز نیز تحت تاثیر اتفاق‌های مهم آینده قرار دارند، به گونه‌ای که دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس نیز در برابر دلار تقویت شد و به ۱.۰۰۹۹ دلار رسید.

همچنین از بازارهای آسیایی هم خبر می‌رسد، شرایط تا حدودی متعادل و نگاه اکثر معامله‌گران به آینده است.

به علاوه ارزش ارزهای آسیایی نسبت به دلار تا حدودی بدون تغییر باقی ماند،به طوری‌که هر دلار آمریکا به ازای ۱۰۷.۹۶۷ ین ژاپن، ۷.۰۷۸۸ یوان چین و ۱.۴۵۳۷ دلار استرالیا مبادله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید