خلأ قانونی و فنی برای حفظ برخی از “باغ‌های تهران” وجود دارد

    کد خبر :608169

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود خلأ قانونی و فنی برای حفظ برخی از “باغ‌های تهران“، چرایی باغ تشخیص ندادن یک ملک واقع در منطقه یک تهران به واسطه همین خلأ قانونی را توضیح داد.

آرش حسینی میلانی درباره صیانت از باغات شهر تهران اظهار کرد: شورای شهر دوره پنجم در طول عمر کاری خود چند اقدام مهم در حفاظت از باغات انجام داده و نخستین اقدام این بود که تصمیماتی که در این زمینه اخذ می‌شود را علنی کرد.

وی افزود: اقدام بعدی نیز لغو مصوبه برج باغ و جایگزین کردن خانه باغ بود که در این راستا کمیته فنی باغ هم تشکیل شده است و مالکینی که خسارتی به آنها وارد شده می‌توانند از طریق تمهیدات جدید، خسارتها را جبران کنند و با کاربری‌هایی که سازگار با باغ است منافع خود را به دست آورند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: هرچند اولویت این است که شهرداری بتواند باغها را خریداری و به پارک عمومی تبدیل کند اما در دوره‌ای قرار داریم که با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه هستیم ضمن اینکه مناطق کم برخوردار برای تملک باغات در اولویت هستند و مجبور به تخصیص بودجه در این زمینه هستیم بنابراین نمی‌توانیم همه باغات را تملک کنیم.

وی درباره تصمیم جلسه هفته گذشته شورای شهر مبنی بر باغ تشخیص ندادن یک ملک واقع در منطقه یک اظهار کرد: این تصمیم ناشی از یک خلأ قانونی و فنی است به این معنا که ممکن است ضوابط کمی که تعداد مشخصی از درخت را در واحد سطح، تعیین می‌کند شامل آن نباشد اما به لحاظ کیفیت، آن ملک یک باغ باشد.

حسینی میلانی ادامه داد: بنده به رأی اکثریت احترام می‌گذارم اما به آن انتقاد نیز دارم؛ 14 درخت از 19 درخت این زمین بیش از 100 سانتی‌متر محیط‌بُن داشتند که شامل حدود 72 درصد این ملک می‌شد البته سعی کردم روی رأی اعضای شورا تأثیر گذارم تا به کیفیت محیط نیز توجه کنند.

وی متذکر شد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این ملک در محور ولیعصر واقع شده و در این محدوده مرتباً تراکم ساختمانی افزایش می‌یابد بنابراین باید نوعی اولویت‌بندی پهنه‌ای نیز قائل و در برخی کریدورها حفظ فضای سبز را به‌صورت جدی پیگیر باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید