«ازبکستان» دلیل اختلافات را روشن کرد

  • ورزشی
  • شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۳۳
    کد خبر :608118

شکست سنگین تیم فوتبال امید ایران برابر ازبکستان نگاه به تیم تحت سرمربیگری فرهاد مجیدی را تغییر داد و زنگ خطرِ رقم خوردن یک ناکامی دیگر برای رسیدن به المپیک را به صدا درآورد.

اواخر خردادماه سال جاری زمانی که هنوز نام فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم المپیک رسما اعلام نشده بود، یک اظهار نظر جنجالی از سوی مسئولین کمیته ملی المپیک در این خصوص خبرساز شد. فردی که می‌خواست نامش فاش نشود به نمایندگی از کمیته المپیک اعلام کرده بود این کمیته انتخاب مجیدی را به رسمیت نمی شناسد و فدراسیون فوتبال باید در انتخاب سرمربی تیم المپیک با کمیته مشورت کند.

به گزارش مهر: بعد از آن کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره موضع این کمیته درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: این موضوع که در رسانه‌ها مطرح شده مورد تایید ما نیست زیرا در جریان این فرایند قرار نداریم. تیم ملی امید قرار است بعد از سال‌ها در المپیک حضور داشته باشد. بحث ما فرهاد مجیدی نیست بلکه مسیر انتخاب این مربی است. این مسیر طبق روال خودش طی نشده است. دوستان در ستاد کمیته ملی المپیک باید این انتخاب را مورد تایید قرار دهند.

سه ماه از آن ماجراها می گذرد، فرهاد مجیدی سرمربی تیم المپیک شده، کمیته المپیک هم همانطور که انتظار می رفت بعد از این تصمیم دیگر حمایتی از فدراسیون فوتبال نداشت و تیم المپیک هم در ۴ بازی تدارکاتی با هدایت مجیدی رنگ پیروزی را ندیده تا دلیل مخالفت کمیته المپیک بیش از هر زمان دیگری روشن شود.

فدراسیون فوتبال البته به مخالفت کمیته المپیک بی توجه بود، انتخاب مجیدی در کمیته فنی فدراسیون تایید شد و حالا این تیم المپیک فوتبال ایران است که در موقعیت عجیبی قرار گرفته و حتی نشانه هایی از امید هم در چهره بازیکنانش دیده نمی شود.

فرهاد مجیدی البته شاید زمانی به یک مربی موفق و تاثیرگذار در فوتبال ایران تبدیل شود اما در این موقعیت حساس و سخت چنین انتخابی قطعا به سود هیچکس نبود. حالا ۴ ماه دیگر تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک در تایلند باقی مانده و دو وضعیت برای تیم ملی امید قابل تصور است.

یا مجیدی همچنان به کار خودش در این تیم ادامه می دهد که به نظر می رسد سرمربی، اعضای کادر و حتی بازیکنان در چنین شرایطی اعتماد بنفس و خودباوری خود را نیز بعد از شکست چهار گله برابر ازبکستان از دست داده اند. شرایط دوم احتمال کنار گذاشتن فرهاد مجیدی و انتخاب سرمربی دیگری برای تیم المپیک است که البته با توجه به زمان کوتاه باقیمانده باز هم مشکلات خاص خودش را خواهد داشت، هرچند به نظر می رسد تیم امید با هدایت مجیدی هم در این چند ماه استفاده ای از فرصت ها و اردوهای تدارکاتی نکرده و هیچ پیشرفت فنی در این تیم دیده نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید