واکنش ترامپ به فعال شدن روند استیضاحش

    کد خبر :608070

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیام‌های در توئیتر به فعال شدن روند استیضاحش واکنش نشان داد و نوشت که چگونه رئیس‌جمهوری که بزرگترین اقتصاد آمریکا را ایجاد کرده استیضاح می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیام‌هایی در توئیتر به فعال شدن روند استیضاح وی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پیام‌های توئیتری نوشت: «چگونه رئیس جمهوری را استیضاح می‌کنید که وی به ایجاد شاید بزرگترین اقتصاد در تاریخ کشورمان کمک کرده است؟ بهترین آمار کاهش بیکاری، به خصوص در میان سیاه پوستان، اسپانیایی‌زبان‌ها و آسیایی‌ها و زنان. امروز مردم بیشتری بیش از هر زمان دیگر مشغول به کار هستند.»

ترامپ اضافه کرد: «آمریکا در زمینه استقلال انرژی در رتبه 1 قرار دارد. جمهوری‌خواهان تا کنون اینقدر متحد نبوده‌اند. ما رئیس جمهور را به دلیل انجام کارهای خوب استیضاح نمی‌کنیم. هیچگونه جلوگیری از اجرای عدالت و هیچگونه تبانی وجود نداشته است. فقط جنایت‌های خیانت‌کارانه است که توسط طرف دیگر که توسط دموکرات‌ها رهبری شده، انجام می‌شود.»

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با دستورالعملی که برای تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا مورد نیاز است موافقت کرد که این اقدام مهمترین گامی به شمار می‌آید که دموکرات‌ها تا کنون در زمینه استیضاح ترامپ اتخاذ کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

به گزارش فارس ،این قطعنامه که «جرج نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از آن به عنوان «گام ضروری بعدی» عنوان کرده اجازه می‌دهد که دونالد ترامپ و وکلایش به صورت رسمی به شواهد و مدارکی که در جلسات استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می‌شود پاسخ دهند.

در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که هیچ رئیس‌جمهوری به‌صورت مستقیم با استیضاح از قدرت برکنار شود. کناره‌گیری ریچارد نیکسون از قدرت پس از رسوایی واترگیت نیز با استعفاء صورت گرفت نه استیضاح. در سال ۱۸۶۸، «اندرو جانسون» و در سال ۱۹۹۸، «بیل کلینتون» استیضاح شدند که هیچ‌کدام توسط سنا از قدرت عزل نشدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید