تم تیره به گوگل پلی اضافه شد

    کد خبر :608003

با به‌روزرسانی جدیدی که برای اپلیکیشن گوگل پلی استور روی اندروید ۱۰ منتشر شده، تم تیره به این فروشگاه نرم‌افزاری اضافه شده است.

گوگل با معرفی اندروید ۱۰ این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا تم تیره را به سراسر سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های سیستمی گسترش دهند تا علاوه‌بر کاهش مصرف باتری، خواب راحت‌تری در شب‌هنگام داشته باشند. باوجود تلاش‌های گوگل برای پوشش حداکثری تم تیره در اپلیکیشن‌ها خود، جی‌میل و فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور به‌عنوان دو بازیگر بزرگ همچنان از این ظاهر جدید بی‌نصیب بودند تا اینکه در روز‌های گذشته، اهالی مانتین‌ویو تم تیره را نیز برای اپلیکیشن ایمیل خود به‌صورت به‌روزرسانی سمت سرور منتشر کردند؛ با‌این‌حال همچنان گوگل‌پلی در همان شکل‌و‌شمایل قدیمی خود قرار داشت؛ اما خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این‌بار نوبت به پلی‌استور رسیده تا با تم تیره لباس جدیدی را بر تن کند.

میشل رحمان، سردبیر وب‌سایت XDA Developers به‌تازگی روی گوشی پیکسل ۲ ایکس ال خود که به‌ اندروید ۱۰ به‌روزرسانی شده، متوجه اعمال تم تیره در فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور شده است. با فعال‌سازی گزینه‌ی تم تیره در بخش تنظیمات، او علاوه‌بر بخش‌های معمولِ اندروید، قادر به استفاده از گوگل‌پلی در ظاهری جدید و تیره شد. طبق نظر او، این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی یادشده نه در قالب یک به‌روزرسانی دانلودی، بلکه در قالب یک به‌روزرسانی سمت‌ سرور در دسترس کاربران قرار گیرد.

این تغییرات در نسخه‌ی ۱۶.۶.۲۵ اعمال شده است؛ اما اگر هم‌اکنون از این نسخه‌ در اندروید‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، باید بدانید که فعلاً قابلیت اعمال تم تیره به‌صورت مستقل و از طریق بخش تنظیمات گوگل‌پلی میسر نیست؛ از‌این‌رو تنها کاربران اندروید ۱۰ با فعال‌سازی تم تیره در قسمت تنظیمات اصلی سیستم‌عامل قادر به تجربه‌ی تغییرات یادشده خواهند بود.

در یک جلسه‌ی پرسش‌و‌پاسخ مجازی که ماه گذشته گوگل در انجمن ردیت برگزار کنید، اهالی مانتین‌ویو احتمال پشتیبانی ۱۰۰درصدی از تم تیره در تمام اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را هم‌زمان با انتشار اندروید ۱۰ رد نکردند. اگرچه این وعده در ابتدای انتشار اندروید ۱۰ محقق نشد؛ اما با تأخیر یک‌هفته‌ای، هم‌اکنون کاربر می‌توانند لذت استفاده از تم تیره را در سراسر سیستم‌عامل تجربه کنند.

انتظار می‌رود که به‌مانند دیگر اپلیکیشن‌های گوگل، تم تیره به‌زودی به‌صورت مستقل در اختیار کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید