ورود ۳ خودرو جدید به بازار تا پایان سال؛ وعده‌ای که عملی می‌شود؟

    کد خبر :607912

در حال حاضر ۶ ماه از سال جاری مانده و وزیر صنعت در تکلیفی به یکی از شرکت های خودروساز اعلام کرده تا پایان امسال ۳ محصول جدید وارد بازار کند اما با این حجم تعهدات معوق و خودروهای ناقص این هدف قابل اجرا است؟

ایران خودرو مکلف به تولید و عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری است” اینها بخشی از صحبت‌های رحمانی وزیر صنعت در بازدید سرزده خود از شرکت ایران خودرو در اوایل شهریورماه امسال است.

وی با اشاره به اینکه مردم از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند، گفت: تکمیل خودروهای کف پارکینگ، افزایش تیراژ تولید، افزایش عمق ساخت داخل و فروش اموال مازاد باید از محورهای اصلی ایران‌خودرو به شمار آید. مبنا بر این است که اموال و املاک غیرتولیدی هرچه سریع تر واگذار شود؛ این سیاستی است که مطلقا برای اجرای آن کوتاه نمی‌آییم.

از تکمیل خودروهای ناقص و فروش اموال مازاد این شرکت به عنوان تأکیدات وزیر صنعت به ایران خودرو بگذریم باید به دستور رحمانی مبنی بر تکلیف این شرکت به تولید و عرضه 3 محصول جدید آنهم تا پایان سال جاری پرداخت دستوری که بنا به اذعان فعالان صنعت خودرو با ابهامات زیادی همراه است.

در حال حاضر این شرکت خودروساز حدود 70 هزار خودروی ناقص کف کارخانه دارد که باید تکمیل و تحویل این محصولات به مشتریان را در اولویت اصلی فعالیت خود قرار دهد تا در نهایت بتواند تاحدودی رضایت مردم را به بدست آورد.

بررسی ها نشان میدهد این شرکت حدود 4 هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارد که هنوز برای بازپرداخت آن منابع کافی در اختیار ندارد و از طرفی تعهدات جدید هم در فروش های اعتباری و فوری برای شرکت ایجاد شده است که همین موضوعات سرمایه گذاری در پلتفرم جدید را سخت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم ،به اعتقاد فعالان صنعت خودرو در خوشبینانه ترین حالت اگر مدیرعامل جدید این شرکت بتواند 2 هزار میلیارد تومان منابع دریافت کند می تواند بر روی پلتفرمهای فعلی یک فیس لیفت جدید تولید و راهی بازار کرد . اما این موضوع خود ابهامات زیادی دارد چراکه اگر چنین مبلغی در کار باشد باید نخست بدهی شرکت به قطعه سازان پرداخت و سپس منابع به سمت تولید محصول جدید هدایت شود.

به نظر می رسد با وضعیت فعلی این شرکت وعده وزیر صنعت به مردم در ارائه 3 محصول جدید آنهم در 6 ماهه پایانی سال امر قابل اجرایی نباشد و شرکت در گام نخست باید تعهدات معوق خود را به مشتریان و قطعه سازان را اجرایی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید