۸ میلیون تن گندم خریدیم، ۷ میلیارد بدهکاریم

    کد خبر :607879

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۸ میلیون تن خرید تضمینی گندم انجام شده است، گفت: از کل مبلغ ریالی خرید تضمینی گندم امسال ۷ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم.

امروز (جمعه) مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات و دوازدهمین نمایشگاه صنایع غلات، آرد و نان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد که تا ۲۵ شهریورماه ادامه دارد.

یزدان سیف در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات و دوازدهمین نمایشگاه صنایع غلات، آرد و نان درباره واردات گندم خارجی تصریح کرد: هم‌اکنون برای مصرف کشور در حوزه گندم کمبودی نداریم و افزایش ذخایر استراتژیک در حال بررسی است؛ لذا برای واردات گندم هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه با احتساب واحدهای کوچک، در صنعت شیرینی، شکلات، نان و آرد معادل یک میلیون اشتغال داریم، گفت: امروز ارزش تولید صنعت در حوزه نان و آرد معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان و در حوزه شیرینی و شکلات معادل ۳.۵ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه صادرات صنعت در سال گذشته معادل ۹۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: از این مقدار صادرات معادل ۸۰۰ میلیون دلار در حوزه شیرینی و شکلات و ۱۰۰ میلیون دلار در حوزه آرد و نان صادارات داشته‌ایم.

سیف با اشاره به اینکه امروز نه تنها در صنعت شیرینی، شکلات و آرد، نان خودکفا هستیم، بلکه در حوزه ماشین آلات و مواد اولیه این صنعت در جهان جزو کشورهای برتر هستیم که همچنین در این حوزه صادرات داریم، تصریح کرد: افتتاح این نمایشگاه با وجود ۴۰۰ غرفه داخلی و خارجی در دو حوزه آرد، نان و شیرینی، شکلات نشان دهنده این است که قطار توسعه کشور ایستایی ندارد و خوشبختانه با فضل پروردگار و همت دست‌اندرکاران این صنایع و حمایت مردم از تولید داخلی، شکوفایی صنایع کشور در حوزه‌های مختلف رقم زده شده است.

به گزارش ایسنا ،این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث تامین زنجیره غذایی کشور دو استراتژی داریم که امیدواریم با پیگیری بخش صنعت و سیاستگذاران امکان تحقق آن صورت گیرد، گفت: استراتژی اول مربوط به این می‌شود که کارخانه‌های صنعتی، تولید گندمشان بر مبنای سفارش انجام شود به این صورت که کشاورز بداند برای چه محصول و با چه کیفیتی باید گندم تولید کند و این باعث خواهد شد حضور دولت در عرصه اقتصادی کمتر شود که این موضوع در صنعت ماکارونی رقم‌خورده است که امیدواریم صنایع شیرینی و شکلات و سایر صنایع که از یارانه برخوردار نیستند به این موضوع ورود کنند.

وی در پایان اضافه کرد: هدف دوم ما در بحث تامین زنجیره غذایی کمک به تسهیل ورود موقت مواد اولیه صنایع کشور است تا بتوانیم زنجیره تولید، تامین و نیز صادارات را که به اشتغال، توسعه و سرمایه گذاری منتج می‌شود را تقویت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید