عقب‌نشینی انجمن شرکت‌های هواپیمایی از قیمت های نجومی بلیت +جدول جدید

    کد خبر :607655

انجمن شرکت‌های هواپیمایی با عقب‌نشینی از جدول دامنه قیمت پروازهای داخلی تیر ۹۸جدول جدید نرخ این پروازها را منتشر کرد. ۲ روز پیش مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت نسبت به افزایش بدون مجوز قیمت‌ها به این انجمن و سازمان هواپیمایی هشدار داده بود.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته در واکنش به جدول دامنه قیمت پروازهای داخلی (تیر 98) که در آن نرخ‌ها تا 800 هزار تومان افزایش یافته بود، گفته بود:‌فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ‌های آذر ماه 97 تخلف است و باید شرکتهای هواپیمایی این نرخ را ملاک عمل قرار دهند.

سیدجواد احمدی یادآور شد: تیرماه سال جاری نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار افزایش یافته و نرخ های جدید به اجرا گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که طی نشدن فرآیند مندرج در مصوبه 97/5/29 شورایعالی هماهنگی اقتصادی کشور تخلف بوده و علیرغم مکاتبات این سازمان برای اصلاح روند فوق، اقدامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی در این زمینه صورت نگرفت، مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، نرخ بلیت هواپیما بر مبنای آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته شود و فروش بلیط با نرخ بالاتر تخلف محسوب گردد. این موضوع مورد تایید وزیر راه وشهرسازی نیز قرار گرفته و توسط وی در رسانه ها تاکید و تایید شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: بر این اساس طی بازرسی به عمل آمده از 4 شرکت هواپیمایی در هفته های اخیر به علت اضافه دریافتی، ضمن تشکیل پرونده مراتب به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و وضعیت سایر شرکت‌ها نیز در دست بررسی است.

پس از این اظهارنظر و در دسترس نبودن دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سایت این انجمن جدول جدید نرخ پروازهای داخلی را در سایت خود بارگذاری کرده است. این نرخ‌ها بر اساس اعلام این انجمن از امروز اجرایی شده است.

در این جدول دیگر نامی از ایرلاین‌ها و مسیرهای پرواز آنها نیست و فقط حداقل نرخ و حداکثر نرخ 193 پرواز داخلی درج شده است. حداکثر نرخ بلیت در جدول جدید برای مسیر پروازی مشهد-ماهشهر یک میلیون و 49 هزار و 600 تومان است.قیمت این مسیر پروازی در جدول دامنه نرخ بلیت تیرماه یک میلیون و 276 هزار و 800 تومان و متعلق به قشم ایر بود. در جدول تیرماه حداکثر قیمت بلیت مربوط به پرواز تبریز-بندرعباس هواپیمایی قشم با یک میلیون و 566 هزار و 200 تومان بود.

در رده های بعدی نیز بیشترین قیمت‌ها مربوط به مسیر پروازی تبریز-کیش ایران ایرتور با یک میلیون و 487 هزار تومان و پرواز بندرعباس-ساری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با یک میلیون و 460 هزار تومان بود.

این در حالی است که در جدول جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی اثری از این مسیر پروازی به چشم نمی‌خورد. همچنین حداقل نرخ در جدول جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی 173 هزار و 400 تومان است.

جدول نرخ پروازهای داخلی را اینجا ببینید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید