شناسایی مدارسی که هنگام بروز بلایای طبیعی مرکز امن تجمع تهران می‌شوند

    کد خبر :607593

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به برنامه ایمن سازی مدارس گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تهران توسط مدیریت بحران به عنوان مراکز امن تجمع در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی شناسایی و به مردم معرفی شده است؛ در واقع مدارسی که احداث می‌کنیم قابلیت تبدیل به محل امن برای حفاظت از جان شهروندان را هم دارند.

علی شهری ، در پاسخ به اینکه براساس مقررات ملی ساختمان باید در مراکز پرجمیعت مانند مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های ایمن سازی اجرا شود؛ در این باره چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تهران توسط مدیریت بحران به عنوان مراکز امن تجمع در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی شناسایی و به مردم معرفی شده است و به معنای این است که مدارسی که اداره کل نوسازی مدارس استان تهران احداث می‌کند، قابلیت تبدیل به محل امن برای حفاظت از جان شهروندان را هم دارند.

وی افزود: از اوایل دهه ۱۳۸۰ مقاوم سازی، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در استان تهران کلید خورد و تاکنون هم این موضوع ادامه دارد. مقاوم سازی مدارس به صورت کلی باعث ایمن سازی مجدد فضاهای آموزشی می‌شود که در حال حاضر این موضوع در استان تهران در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه موضوع تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده در تهران نیز یکی از موضوعات جدی است که در تمامی جلسات درباره آن بحث و تبادل نظر می‌شود عنوان کرد: دولت نیز از محل اعتباراتی که هر سال پیش‌بینی می‌کند، تعدادی از مدارس فرسوده با اولویت در طرح تخریب و بازسازی قرار می‌گیرند. مدارس جدیدالاحداث نیز با توجه به موارد ایمنی و مطابق با استانداردها ساخته می‌شوند.

شهری همچنین در پاسخ به اینکه چرا نقشه مدارس در اختیار آتش نشانی قرار نمی‌گیرد تا اگر اتفاقی چون پلاسکو رخ داد بتوان سریع اقدام کرد گفت: ساخت فضاهای آموزشی با رعایت مقررات ملی ساختمان از جمله مبحث حریق و با بالاترین ضرایب ایمنی و توجه به استانداردهای آتش نشانی انجام می‌شود، بنابراین در این بخش تاکنون مشکلی رخ نداده است.

وی ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران آمادگی دارد تا در صورت درخواست نقشه مدارس، این نقشه‌ها را در اختیار آتش نشانی قرار دهد و یا هرگونه همکاری برای بالا بردن سطح ایمنی در مدارس انجام دهد، البته قسمت عمده‌ای از این همکاری باید بین آموزش و پرورش و آتش نشانی انجام شود، زیرا پس از اینکه فضای آموزشی احداث می‌شود، به اداره آموزش و پرورش تحویل می‌شود و عملا بهره بردار اصلی، ادارات آموزش و پرورش هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید