شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد

افزایش نسبی غلظت ازن در برخی ساعات روز

    کد خبر :607536

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالمی قرار دارد اما با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن فراهم شده و بین ساعات ۲ الی ۶ بعدازظهر افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده خواهد شد.

پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (پنجشنبه، ۲۱ شهریور) بوده که با توجه به کاهش تردد خودروها نسبت به دیگر روزها، وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق در شرایط سالم قرار خواهد داشت.

به تدریج با رشد ناپایداری روزانه، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود که در برخی مناطق مستعد احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. همچنین همراه با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن فراهم شده و بین ساعات ۲ الی ۶ بعدازظهر افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده خواهد شد.

به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه پنجشنبه و همزمان با ازدیاد تردد وسایل نقلیه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به ویژه در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. رفته رفته با تغییر شرایط جوی در نخستین ساعات روز جمعه (۲۲ شهریور)، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می رود که همراه با کاهش حجم ترافیک در صبحگاه روز پایانی هفته در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر خواهند بود.

به تدریج در طی برخی ساعات بعدازظهر بر غلظت آلاینده ازن افزوده شده که با توجه به کاهش جزیی دما و ناپایداری‌های جوی، انتظار می رود غلظت آلاینده مذکور نسبت به روز پیشین از میزان کمتری برخوردار باشد. همچنین احتمال می‌رود وزش باد در برخی اوقات بعدازظهر جمعه افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پایتخت را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۲ و سالم بود و کیفیت هوا هم اکنون نیز با میانگین۵۳ در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید