سفیر سابق آمریکا: امارات و عربستان بابت میزبانی مذاکرات طالبان و آمریکا به قطر حسادت می‌کنند

    کد خبر :607478

سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان با اشاره به رضایتمندی واشنگتن از اقدامات میانجیگرانه دوحه در مساله طالبان، از حسادت ریاض و ابوظبی به دوحه گفت.

آن پاترسون، سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان در مصاحبه‌ای با رادیوی آمریکا اظهار کرد: میزبانی قطر از مذاکرات میان آمریکا و طالبان افغانستان مفید است و هیچ دلیلی برای انتقال آن به مکان دیگری وجود ندارد زیرا دوحه محل خوبی است تا همه در آنجا به شکلی موثر و موفق عمل کنند.

پاترسون گفت: آمریکا میانجیگری قطر را تحسین کرده و آن را ارزشمند می‌شمارد، اماراتی‌ها و عربستانی‌ها به رضایت آمریکا از اقدامات این میانجی و نیز وجهه جهانی که برای قطر ایجاد کرده، حسادت می‌کنند.

سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان افزود: عربستان و امارات اخیرا مضطرب و بی‌ثبات ظاهر شده‌اند و این امر با چهره‌ای که می‌خواهند به جهان نشان دهند، هماهنگ نیست، در حالی که قطر کشوری با ثبات به نظر می‌رسد که نقش مهمی را در جهان ایفا می‌کند؛ مساله‌ای که به شدت دو همسایه‌اش را ناراحت کرده است.

به گزارش ایسنا ،وی ادامه داد: من از دلایل اجرا نشدن این گفت‌وگوها در عربستان به عنوان شریک تاریخی و استراتژیک آمریکا اطلاعی ندارم اما شاهزاده جوان سعودی (محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان) فردی مهم برای کشورش و برای آمریکاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید