امیدواری پکن درباره گام‌های عملی آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با کره‌شمالی

    کد خبر :607477

چین از آمریکا خواست تا رویکردی مناسب‌تر برای ازسرگیری گفت‌وگوها با کره شمالی اتخاذ کند و دوباره پیشنهاد داد تا طرح کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ بررسی شود.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اظهار کرد که دولت این کشور از نشانه‌های مثبت اخیر کره شمالی در زمینه ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا استقبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا گام‌های عملی برای ازسرگیری مذاکرات با کره‌شمالی بردارد.

پیونگ‌یانگ روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا اواخر سپتامبر مذاکرات با آمریکا را از سر بگیرد و همچنین خواهان این است که واشنگتن رویکرد جدیدی را برای جلوگیری از شکستی دیگر اتخاذ کند. چند ساعت بعد از اعلام این خبر کره شمالی آزمایش‌های پرتاب موشک‌های کوتاه برد را انجام داد.

وانگ یی در کنفرانس خبری در پکن با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود گفت: از این مساله خشنود هستیم که کره شمالی و آمریکا مذاکرات خود را در اواخر همین ماه از سر می‌گیرند. ولی برای اینکه این گفت‌وگوها به موفقیت‌های قابل توجهی منجر شوند می‌بایست نگرانی‌های مهم همه طرف‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا ،رئیس دستگاه دیپلماسی چین همچنین اظهار کرد: در صورتی که فقط پیش‌شرط‌هایی برای طرف مقابل وجود داشته باشد و یا لیست‌هایی تهیه شده باشند و بخواهند با اعمال فشارهای شدید یک طرف را وادار به دادن امتیازات یک‌جانبه‌ کنند در چنین شرایطی مذاکرات نه در گذشته و نه در آینده فایده‌ای نخواهند داشت.

وانگ یی ادامه داد: ما تصور می‌کنیم که شورای امنیت سازمان ملل باید در زمان مناسب گفت‌وگوهایی را درباره لغو بندهای قطعنامه‌هایی که کره شمالی را تحریم می‌کنند، برگزار کند تا به کاهش مشکلات به وجود آمده برای اقتصاد و زندگی مردم به دلیل این تحریم‌ها کمک کنند.

از ژوئن ۲۰۱۸ کیم جونگ اون و دونالد ترامپ سه مرتبه با یکدیگر دیدار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید