دیلی بیست:

ترامپ در حال بررسی طرح فرانسه درباره ایران است

    کد خبر :607099

منابع غربی در گزارشی مدعی انتشار جزئیاتی از طرح فرانسه در ارتباط با ایران و آمریکا شده‌اند و گفته‌اند که ترامپ در حال بررسی این طرح است.

برخی منابع غربی مدعی انتشار جزئیاتی از طرح رئیس جمهور فرانسه در ارتباط با میانجی‎گری در روابط آمریکا و ایران شده‌اند.

در همین ارتباط، این منابع مدعی شده‌اند که طرح امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت از ایران، شامل گفتگوهای منطقه‌ای با ایران در آینده نیز خواهد بود.

از سوی دیگر گفته شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مخالفتی با این طرح نشان نداده و در حال بررسی پیشنهاد فرانسه هستند.

در ادامه جزئیات طرح فرانسه گفته شده است که در برابر پول (اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد بازگردد و تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند.

در طرح فرانسه همچنین تعهد تهران به انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاورمیانه‌ای نیز در آینده ذکر شده است.

به گزارش مهر ،در این گزارش به نقل از منابعی که مطلع اعلام شده، همچنین پیش بینی شده است که ترامپ یا با همکاری با طرح فرانسه موافقت می‌کند یا اینکه برخی تحریم‌ها علیه تهران را تسهیل می‌کند، هرچند در حال حاضر نیز ترامپ دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته است.

هنوز منابع رسمی در فرانسه و یا در آمریکا به انتشار جزئیات موسوم به طرح فرانسه واکنشی نشان نداده‌اند، اما امانوئل ماکرون پیش از این اعلام کرده بود که در تلاش است تا با میانجی‌گری در روابط تهران و واشنگتن از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند.

از سوی دیگر انتشار جزئیاتی موسوم به طرح فرانسه در شرایطی صورت گرفته است که پیش از این ایران هرگونه مذاکره را منوط به لغو و تعلیق تحریم‌ها عنوان کرده بود و به نظر می‌رسد تداوم تحریم‌های آمریکا همچنان بزرگترین مانع هرگونه مذاکره و گفتگو با ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید