ترامپ اعمال تعرفه بر بخشی از واردات کالاهای چینی را 2 هفته به تعویق انداخت

    کد خبر :607023

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بخاطر نزدیک بودن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، اعمال تعرفه بر بخشی از کالاهای چینی را از اول اکتبر به 15 اکتبر موکول کرده است.

در شرایطی که جنگ تعرفه‌ای بین آمریکا و چین همچنان یکی از موضوعات مورد توجه محافل رسانه‌ای جهان است، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که برای نشان دادن حسن نیت، اعمال تعرفه بر 250 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را دو هفته به تعویق انداخته است.

دونالد ترامپ، بامداد پنج‌شنبه به‌وقت تهران در صفحه خود در توئیتر نوشت: «به درخواست “لیو هی”، معاون نخست‌وزیر چین و نظر به این واقعیت که جمهوری خلق چین در تاریخ اول اکتیر هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، ما توافق کرده‌ایم که برای نشان دادن حسن نیت اعمال تعرفه 25 تا 30 درصدی بر 250 میلیارد دلار کالا را از اول اکتبر، به 15 اکتبر موکول کنیم.»

ترامپ همواره چین را متهم کرده که توازن تجاری بین دو کشور را به نفع خود بر هم زده و از روسای جمهور سابق آمریکا نیز بخاطر دادن چنین اجازه‌ای به پکن انتقاد کرده است. وی اول شهریور ماه نیز به بنگاه‌های اقتصادی آمریکا هشدار داد که چین را ترک کنند و به آمریکا بازگردند.

به گزارش فارس ،چین هم در این جنگ تعرفه‌ای بیکار ننشسته و متقابلا تعرفه‌هایی بر واردات کالا از آمریکا وضع کرده است، بخصوص بر کالاهایی که محصول آن دسته از ایالت‌های آمریکا هستند که پایگاه رای دونالد ترامپ محسوب می‌شوند. چینی‌ها از جمله بر نفت خام وارداتی از آمریکا نیز تعرفه 5 درصدی اعمال کرده‌اند.

پکن رفتار واشنگتن را در جنگ تعرفه‌ای به قلدری تعبیر کرده و از آن به‌شدت انتقاد کرده است.

سیاست آمریکا مبنی بر محدودسازی چین به عنوان یک رقیب جهانی اگرچه در دوران روسای پیشین جمهوری آمریکا نیز سابقه داشت اما در دوران ریاست جمهوری ترامپ، ابعاد جدی‌تری به خود گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید