درخواست مشاور ترامپ از مایکروسافت برای جاسوسی از دیگر کشورها

    کد خبر :606951

براد اسمیت رئیس مایکروسافت به تازگی کتابی منتشر کرده که در آن به صراحت از درخواست مشاور ترامپ برای کمک این شرکت به جاسوسی از دیگر کشورها خبر داده است.

در کتاب یادشده که ابزار و تسلیحات: بیم و امید عصر دیجیتال نام دارد، چنین آمده که دولت ترامپ از مایکروسافت برای جاسوسی از دیگر کشورها کمک خواسته است.

مشاور ترامپ برای طرح این درخواست به اسمیت گفته است: چرا شما به عنوان یک شرکت آمریکایی با کمک به دولت آمریکا برای جاسوسی از مردم دیگر کشورها موافقت نمی کنید؟ اسمیت مدعی است در پاسخ به روشنی اظهار کرده که اصلا موافق بحث در مورد چنین موضوعی نیست.

وی برای مجاب کردن مشاور ترامپ در این مورد گفته است: من خاطرنشان کردم که ترامپ به تازگی هتل هایی را در خاورمیانه و نیز پنسیلوانیا راه اندازی کرده، آیا قرار است در این هتل ها از مردم دیگر کشورها که در آنجا اقامت می کنند، جاسوسی شود. به نظر نمی رسد چنین کاری برای کسب و کار خانوادگی آنها خوب باشد.

در این کتاب به چالش های اخلاقی و حقوقی پیچیده دیگری که شرکت هایی مانند مایکروسافت با آنها مواجه هستند هم اشاره شده است و البته در ادامه بحث تصریح شده دولت ترامپ اولین دولتی در آمریکا نیست که چنین موضوعاتی را با مایکروسافت مطرح کرده است و بحث های مشابهی در مورد نقض حریم شخصی و استفاده از فناوری های تشخیص چهره با دولت اوباما هم مطرح شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید