یارانه دهک‌های درآمدی بالا چه زمانی حذف می‌شود؟

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۰۱
    کد خبر :606646

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه حذف دهک‌های درآمدی طبقات برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید با احتیاط انجام شود اظهار امیدواری کرد که حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا به گونه‌ای اتفاق بیفتد تا در مهر ماه سال جاری بتوان بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی از لیست یارانه بگیران حذف کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان حذف یارانه سه دهک پر درآمد جامعه اظهار کرد: موضوع حذف دهک‌های درآمدی طبقات برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشارهای نظام سلطه در این ایام و همچنین آثار این فشارها در سطح عمومی قیمت‌ها، باید با احتیاط انجام شود.

شریعتمداری ادامه داد: با توجه به این که دولت مصوبه‌ای دارد که براساس آن ظرف یک ماه، چهار دستگاه اجرایی موظف هستند تا پیگیری‌های لازم در خصوص حذف یارانه برخی افراد برخوردار را انجام دهند و با توجه به اینکه کسانی که نیاز به حذف یارانه دارند اما همچنان از آن استفاده می‌کنند بسته‌هایی باید تهیه شود، دستگاه‌های ذی‌ربط هنوز جزئیات این بسته‌ها را تعیین نکردند.

به گزارش ایسنا،وی خاطر نشان کرد: امیدواریم حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا به گونه‌ای اتفاق بیفتد تا در مهر ماه سال جاری بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی از لیست یارانه بگیران حذف کنیم.

وزیر کار گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم فشاری به طبقات مستضعف و متوسط جامعه وارد شود و فقط به دنبال آن هستیم که با مصوبه مجلس در خصوص حذف سه دهک برخوردار، یارانه‌ها به سمت دهک‌هایی از درآمد و هزینه برود که واقعا به آن نیاز دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید