هیوندای ولستر برقی N ETCR رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۳۴
    کد خبر :606537

هیوندای از نسخه‌ی الکتریکی و مسابقه‌ای هاچ‌بک ولستر با نام N ETCR رونمایی کرد.

هیوندای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ از یک خودروی مسابقه‌ای الکتریکی به نام ولستر N ETCR رونمایی کرد. هیوندای ولستر N در نسخه‌ی بنزینی استاندارد خود یک هاچ بک دیفرانسیل جلو است که از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۷۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر استفاده می‌کند؛ اما مدل N ETCR یک خودروی موتور وسط الکتریکی است که نیروی پیشرانه را به محور عقب منتقل می‌کند.

هیوندای هنوز خبر دقیقی در مورد مشخصات فنی نظیر قدرت و گشتاور این خودرو منتشر نکرده است. ولستر N ETCR در مقایسه با نسخه‌ی خیابانی دارای گلگیرهایی پهن، اسپویلرهای بزرگ در جلو و عقب، تایرهای مسابقه‌ای و رول‌کیج ایمنی درون کابین است. همچنین صندلی‌های عقب در این خودرو برای کاهش وزن حذف شده‌اند. این خودرو توسط بخش موتوراسپرت هیوندای که مقر آن در آلمان قرار دارد ساخته شده است. این تیم از سال ۲۰۱۸ در حال کار روی این خودرو هستند و اولین آزمایش‌های جاده‌ای آن را در ماه اوت امسال انجام دادند.

پیش‌بینی می‌شود که هیوندای بتواند با مدل N ETCR در مسابقات ETCR سال ۲۰۲۰ شرکت کند. دیگر شرکت‌کننده‌ی این مسابقات که پشتیبانی یک خودروساز را با خود دارد، سئات کوپرا e-Racer است. مسابقات N ETCR در سه منطقه برگزار خواهد شد و زمان و مکان دقیق آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید