بسکتبال با ویلچر ایران قابلیت مدال‌آوری درپارالمپیک توکیو را دارد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳
    کد خبر :606488

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به روند طی شده توسط این تیم در میادین آسیایی و جهانی اخیر، گفت: این تیم در پارالمپیک توکیو روی سکو می‌رود چراکه قابلیت آن را دارد.

مازیار میرعظیمی در گفتگو با مهر با اشاره به حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تورنمنت بین المللی ژاپن که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود، در مورد دیدارهای برگزار شده در این تورنمنت و همچنین برنامه پیش رو برای حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک توضیح داد.

با سه برد قهرمان تورنمنت ژاپن شدیم

وی گفت: در تورنمنت ژاپن به جز تیم کشور میزبان موفق شدیم سایر دیدارها را با پیروزی برابر استرالیا (۲ بازی) و کره جنوبی تمام کنیم. در دیدار با ژاپن هم تمایل زیادی به برد نداشتیم وگرنه تا دقاقیق پایانی بازی از حریف جلوتر هم بودیم.

تمایلی به شکستِ ژاپن نداشتیم

وی برای توضیحات تکمیلی در این زمینه خاطرنشان کرد: دیدار ما با ژاپن در آخرین روز مرحله مقدماتی بود. ژاپن برای فینالیست شدن باید این بازی را با بیش از ۱۵ اختلاف امتیاز به سود خود تمام می کرد. اگر ما برنده آن بازی می شدیم یا با کمتر از این اختلاف امتیاز، نتیجه را واگذار می کردیم، فینال مان مسجل می شد. با این شرایط دو تیم ایران و ژاپن رو در روی هم قرار گرفتند. در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی، ما با ۵ اختلاف امتیاز پیش بودیم. در واقع حضورمان در فینال قطعی بود به همین دلیل از اینجا به بعد به دو سه نفر از بازیکنان ترکیب اصلی استراحت دادیم به خصوص که دیدار با ژاپن ساعت ۵ عصر شروع شده بود و دیدار فینال ساعت ۱۰ صبح فردای آن روز بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: در واقع در یکی دو دقیقه پایانی بازی تمایلی به برد نداشتیم، فقط می خواستیم بازی را مدیریت کنیم به گونه ای که هم در فینال حضور داشته باشیم و هم اینکه بازیکنان ترکیب اصلی بیش از حد خسته نشوند. اینگونه شد که نتیجه را واگذار کردیم. آنهم در شرایطی که دو داور بازی ژاپنی بودند و سالن هم با حضور ۱۵ هزار تماشاگر شرایط خاصی داشت.

بعد از سال ها استرالیا را شکست دادیم

میر عظیمی همچنین به دو بردی که توسط تیم ملی بسکتبال با ویلچر مقابل استرالیا به دست آمد، اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته و در جریان رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (۲۰۱۷) و قهرمان یجهان (۲۰۱۸) مغلوب استرالیا شده بودیم. پیش از آن و در ۱۲ سال گذشته هم بسکتبال با ویلچر ایران مقابل استرالیا موفقیتی نداشت. به همین دلیل منتظر فرصتی بودیم تا با این تیم تنه به تنه شویم و اثبات کنیم که شرایط برد را داریم به خصوص که شکست های ایران برابر استرالیا بیشتر به لحاظ روحی و عدم اعتماد به نقس بود نه مسائل فنی؛ در تورنمنت ژاپن موفق شدیم یک بار با ۱۳ اختلاف امتیاز و یک بار هم با ۲۶ اختلاف امتیاز، استرالیا را شکست دهیم.

از مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه کسب سهمیه می کنیم

وی در بخش دیگری با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه و انتخابی پارالمپیک آماده می شود، تصریح کرد: این رقابت ها آذرماه به میزبانی تایلند برگزار می شود. سه تیم برتر شرکت کننده هم صاحب سهمیه المپیک خواهند شد. قطعا به دنبال کسب سهمیه از این رقابت ها هستیم به خصوص که برای پارالمپیک برنامه داریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران همچنین به این پرسش مبنی بر اینکه « در پارالمپیک ریو، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران صاحب جایگاه دهم شد، با شرایط فعلی چه عملکردی برای این تیم در پارالمپیک توکیو پیش بینی می کنید؟»، پاسخ داد.

بسکتبال با ویلچر ایران قطعا در پارالمپیک توکیو روی سکو می رود

وی گفت: کاری به پارالمپیک ریو و عملکرد تیم ملی در آن دوره بازی ها ندارم. فقط اینکه بعد از ریو، کادر جدید برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر معرفی شد و اتفاقات جدیدی هم افتاد. توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه نایب قهرمان شویم، در مسابقات جهانی برای نخستین بار در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتیم و در بازی های پاراآسیایی اندونزی هم قهرمان شدیم. اینها دلایلی است که با استناد به آنها می گویم در پارالمپیک توکیو قطعا روی سکو خواهیم رفت.

قابلیت مدال آوری در پارالمپیک را داریم

میرعظیمی با تاکید بر پتانسیل بالای بسکتبال با ویلچر ایران و اینکه بازیکنان به خودباوری برای رویارویی با تیم های بزرگ رسیده اند، گفت: بسکتبال با ویلچر ایران بیش از ۲۰ بازیکن لژیونر دارد که در اسپانیا، آلمان، انگلستان و ترکیه بازی می کنند. از این حیث هم تیم ملی ایران قابلیت کسب سکو در پارالمپیک توکیو را دارد.

برنامه کلی اردوها را طراحی کرده ایم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پایان گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا -اقیانوسیه برنامه کلی برای اردوها و تمرینات طراحی شده است. البته حضور بسیاری بازیکنان در لیگ های خارج از کشور، کار را برای در اختیار داشتن ترکیب اصلی کمی سخت کرده است. هفته آینده با مسئولان مربوطه نشستی خواهیم داشت تا زوایای مختلف را بررسی کرده و برای تمرینات و اردوها تصمیم گیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید