مالیات بازیگر اصلی میدان اقتصاد

    کد خبر :60639

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت پایان خرداد و تیرماه مالیاتی و به منظور تشکر از تلاش همکاران این سازمان و همچنین قدردانی از مشارکت فراگیر مودیان در امر پرداخت مالیات، پیامی صادرکرد.

به گزارش بازتاب  به نقل از سازمان امور مالیاتی، در متن پیام سید کامل تقوی نژاد آمده است:

دو ماه تلاش و کار سخت و مداوم کارکنان خدوم سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین همراهی و همدلی مودیان محترم برای ارایه اظهارنامه مالیاتی بابت عملکرد سال 95 به پایان رسید. خرداد و تیرماه، موعد خوداظهاری مودیان محترم مالیاتی، بی‎تردید جلوه‎ای چشم‎نواز از حضور گسترده، مشارکت جمعی و تلاش فراگیر برای خدمت به کشور در قالب تامین سهم مهمی از بودجه جاری است. نظام مالیاتی ایران در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» مزین گشته، رویکردها و سیاست‎های مشخصی را در ارتباط با تعامل با مردم، اعتمادآفرینی در جامعه، حمایت از فعالان اقتصادی و تکریم مودیان مالیاتی به مرحله اجرا درآورد.

ماحصل تلاش های اخیر برنامه‎ریزان نظام مالیاتی به گونه ‏ای بوده که تبلور کارکردها و کارویژه های مالیات در اقتصاد و نمود اثرات برجسته و بی‎مانند آن در رشد و توسعه ملی، امروز برای همگان روشن و آشکار است و هر ساله شاهد ارتقای مناسبات فیمابین نظام مالیاتی و جامعه مودیان هستیم. مالیات به عنوان یک ابزار مالی توانمند و کارآمد در حوزه مدیریت اقتصادی کشور، اینک مسیری که برای دهه‏ ها اقتصاد ملی توان پیمودنش را نداشت، هموار ساخته و بودجه کشور به سمت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی خیز برداشته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این پیام خاطرنشان ساخته است: در شرایطی که اثرات و زمینه‏ های مصرف مالیات در جامعه با اذهان عمومی قرابت نزدیکی یافته است، مالیات به عنوان نمادی از اراده و خواست مردمی برای مشارکت در امر توسعه پایدار کشور، در عرصه جامعه رخ‎‏نمایی می‎کند. با تلاش بی‎بدیل همکاران عزیزم در اقصی نقاط کشور، در جایگاه بازیگران اصلی میدان تحول‎آفرینی و اجرای مجموعه ‏ای از سیاست‎ها و برنامه‎های توسعه‎ای در سطح نظام مالیاتی، نقش مالیات در بودجه کشور همواره روندی صعودی داشته تا جایی‏ که اخیرا این نقش از درآمدهای نفتی نیز پیشی گرفته است.

وی تصریح کرده است: در چنین فضایی که اجماع کم‎نظیری در ارکان مختلف نظام پیرامون افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی پدید آمده و همچنین همراهی و همنوایی مطلوبی از سوی مردم به عنوان نقش ‏آفرینان اصلی نظام مالیاتی مشاهده می‎شود، شرایط برای تداوم اصلاحات و تحولات نظام مالیاتی مهیا شده و زمینه رشد درآمدهای مالیاتی متناسب با ظرفیت‎های اقتصاد کشور با تکیه بر سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‎های کلان کشور بیش از هر زمان دیگر مساعد گشته است. تقوی نژاد در بخشی از این پیام تاکید کرده است: آگاهی عمومی نسبت به آثار متعدد و مزایای پرشمار پرداخت مالیات در آبادانی و عمران شهرها و روستاها و توسعه زیرساخت‎های شهری و همچنین پیشبرد اهداف دولت در حوزه‎های امنیت، بهداشت، آموزش و تامین مالی امورات جاری کشور که ماحصل اجرای برنامه‎های وسیع و اثربخشی در حوزه فرهنگ‏سازی مالیاتی و همچنین اطلاع‏ رسانی‎های موثر و بهنگام به افکار عمومی است، از اهمیت ویژه ‏ای برخوردار است; چرا که کارکردهای مالیات به ویژه در حوزه‏ هایی همچون توزیع ثروت در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی، نه صرفا یک برنامه کلان دولت محور، بلکه یک خواست ملی و مطالبه عمومی و شهروندی به شمار می‏ رود. بنابراین مودیان محترم مالیاتی در میدانی ایفای نقش می‏ کنند که خود مطالبه‏ گر آن بوده و هر مودی به نسبت سهم مشارکت خود در این حرکت جمعی سهیم و اثرگذار است.

وی به منظور قدردانی از تلاش همکاران سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین همنوایی مودیان با نظام مالیاتی اعلام داشته است: در خاتمه این رخداد جمعی و مشارکت ‏آمیز و به رسم قدردانی از موهبت همنوایی مردم با نظام مالیاتی، مراتب تقدیر و تشکر خود از مودیان محترم مالیاتی که منجر به خلق مشارکتی فراگیر در عرصه اقتصادی شد را اعلام داشته و همچنین تلاش بی‏ وقفه همکارانم در اقصی نقاط کشور را که در دو ماه پر مشغله از سال، جلوه‏ ای از خدمت‏ رسانی صادقانه و خالصانه را به نمایش گذاردند، ارج می‎نهم.

تقوی نژاد همچنین در بخشی از پیام خود از رسانه های جمعی نیز قدردانی کرده و عنوان داشته است: جا دارد از همراهی و حمایت رسانه ‏های جمعی به ویژه رسانه ملی و همچنین مطبوعات و خبرگزاری‎ها در امر فرهنگ سازی اثربخش و اطلاع رسانی بهنگام پیام ها و مضامین مالیاتی نیز قدردانی و تشکر نمایم. امیدوارم مجموعه پرتوان سازمان امور مالیاتی کشور، استوارتر از همیشه در مسیر تعالی نظام مالیاتی و تحقق سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور گام بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید