ارتش آمریکا عملیاتهای نظامی علیه طالبان را افزایش می دهد

    کد خبر :606034

یک ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا در واکنش به تعلیق گفتگوهای صلح واشنگتن با شورشیان طالبان اعلام کرد که ارتش آمریکا احتمالاً بر سرعت عملیاتهای خود علیه طالبان می افزاید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «کنث مک کنزی» ژنرال نیروی دریایی و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در واکنش به تعلیق گفتگوهای صلح واشنگتن با شورشیان طالبان اعلام کرد که ارتش آمریکا جهت مقابله با حملات تشدید یافته طالبان بر سرعت عملیاتهای خود در خاک افغانستان خواهد افزود.

وی بدون اشاره به تهدید طالبان مبنی بر درخطر بودن جان آمریکائیان ساکن در افغانستان مدعی شد که نیروهای نظامی آمریکا در خاک این کشور «بی دفاع» هستند!

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا خطاب به گروهی از خبرنگارانی که همراه وی به پایگاهی در شمال افغانستان سفر کرده بودند، گفت: «ما مطمئناً بیکار نمی نشینیم تا آنها [طالبان] به مسیر خودخوانده خود ادامه دهند. این مسئله اتفاق نمی افتد».

ژنرال مک کنزی در پاسخ به این پرسش که آیا عملیاتهای نظامی آمریکا علیه طالبان شامل حملات هوایی و یورش ناگهانی تکاوران آمریکایی و افغانی خواهد بود یا خیر، گفت: «من فکر می کنم که این عملیاتها گستره کاملی را دربرگیرد».

مک کنزی همچنین گفت که هرگونه افزایش عملیات نظامی آمریکا مطابق با رشد حملات طالبان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید