سهام آسیایی اندکی رشد کرد

    کد خبر :605942

در حالی که با حال‌وهوای محتاط بازارها، سرمایه‌گذاران منتظر هستند اقتصادهای بزرگ جهان مشوق‌هایی را برای حمایت از رشد اقتصادی خود اعلام کنند، سهام آسیایی اندکی رشد کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در حالی که با حال‌وهوای محتاط بازارها، سرمایه‌گذاران منتظر هستند اقتصادهای بزرگ جهان مشوق‌هایی را برای حمایت از رشد اقتصادی خود معرفی کنند، سهام آسیایی اندکی رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۱ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۵۱ درصد و کامپوزیت شانگهای ۰.۶۶ درصد رشد کردند، در حالی که و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ و ای‌اس‌اکس استرالیا، تقریبا بدون تغییر باقی ماندند و تنها ۰.۰۱ درصد و ۰.۲ درصد بالا آمدند.

کاسپی کره‌جنوبی هم ۰.۵۷ درصد رشد کرد.

بازارهای سهام جهان، روز جمعه پس از این رشد کردند که بانک مرکزی چین اعلام کرد سطح نقدینگی ذخیره بانک‌ها را کاهش داده است تا مبلغ قابل‌توجهی برای وام‌دهی و تقویت شرکت‌ها، آزاد شود.

از سوی دیگر رییس‌فدرال‌رزرو، جرومی پاول، هم روز جمعه اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا هم به اقدامات لازم برای تقویت رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان ادامه خواهد داد. بازارها این اظهار نظر را اشاره‌ای به کاهش نرخ بهره در آینده تلقی کردند.

در بازار ارز، دلار با اندکی افت در برابر ین ژاپن به نرخ برابری ۱۰۶.۸۷ رسید، اما در برابر یوآن چین ۰.۲۲ درصد تقویت شد و نرخ برابری خود را به ۷.۱۲۷۶ رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید