خشم هند از اقدام پاکستان درجلوگیری از عبور هواپیمای «مودی»

    کد خبر :605592

هند در واکنش به مسدودسازی مسیر هوایی نخست وزیر این کشور از سوی پاکستان، این گونه اقدامات را بی نتیجه عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تایمزهند، «راویش کومار»، سخنگوی وزارت امور خارجه هند به مسدودسازی مسیر هواپیمای نخست وزیر این کشور توسط پاکستان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنشی خشمگینانه گفته است که دهلی نو از این اقدام پاکستان متاسف است، چون سایر کشور ها با عبور مقامات بلند پایه از آسمان خود موافقت می کنند و این یک امر عادی است.

پیش از این، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در سخنانی اعلام کرد که رئیس جمهور هند برای استفاده از حریم هوایی پاکستان برای سفر به ایسلند درخواست مجوز کرد، اما با توجه به رفتار غیر انسانی هند در کشمیر و در واکنش به این اقدامات، چنین اجازه‌ای داده نشد.

روز گذشته نیز ژنرال «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش و «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان از مناطق مرزی مشترک با هند بازدید کردند.

این روزها روابط هند و پاکستان بر سر مسأله کشمیر به تیرگی و تنش گراییده است.

این تنش‌ها پس از آن صورت گرفت که دولت راستگرای نارندا مودی اوایل ماه جاری میلادی (اوت ۲۰۱۹) در تصمیمی جنجال برانگیز لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر و سپس حذف بند مربوط به اعطای خودمختاری به منطقه کشمیر از قانون اساسی این کشور را اعلام کرد.

این اقدام با واکنش شدید دولت پاکستان روبه رو شد به صورتی که دولت اسلام آباد اعلام کرد: منطقه جامو و کشمیر را منطقه اشغال شده به دست هند تلقی خواهد کرد و وزیر امور خارجه پاکستان این اقدام را پاکسازی نژادی و مقدمه الحاق کشمیر به هند دانست و با هشدار به دهلی نو تهدید کرد که این امر می‌تواند به جنگ جدیدی میان دو کشور تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید