کاهش قیمت نفت اوپک به ضرر عربستان است

    کد خبر :60529

نماینده ی سابق ایران در اوپک کاهش قیمت نفت را با توجه به قرار داد های جدید عربستان به ضرر این کشور دانست .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد علی خطیبی با اشاره به سابقه عربستان در شناور کردن تولید نفت افزود : در دهه 80 عربستان به منظور تثبیت قیمت نفت تولید را در سطح معیین نگه داشت و با توجه به شرایط باازار تولید را کم و زیاد نمود .

وی کاهش احتمالی نفت عربستان را در راستای تثبیت قیمت 50 دلاری هر بشکه نفت دانست و افزود : سقف تعیینی اوپک برای تولید نفت هر کشور به صورت حداکثری است و اگر اعضا کمتر از مقدار تعیینی تولید کنند مشکلی ایجاد نخواهد شد و کاهش تولید نفت عربستان با افزایش تولید دو کشور نیجریه و لیبی در حال جبران است .

نماینده ی سابق ایران در اوپک سیاست نفتی عربستان را تخریبی ارزیابی نکرد و افزود : در گذشته عربستان اجازه نمی داد تولید کاهش یافته و قیمت ها بهتر شود ولی در حال حاضر با توجه به تعهداتی که در قالب قراردادها برعهده گرفته سعی در جلوگیری از کاهش قیمت ها دارد و در این راستا رایزنی هایی با روسیه برای کاهش تولید انجام داده است .

وی افزود : تولید نفت شیل آمریکا افزایش پیدا کرده و این یک خطر جدی برای قیمت اوپک محسوب می شود و اعضای اوپک تمام سعی خود را میکنند تا قیمت هر بشکه نفت به زیر 40 دلار سقوط نکند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید