آئودی A5 و S5 مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدند

  • خودرو
  • شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶
    کد خبر :604932

آئودی در مدل‌های جدید سری A5 و S5 از فناوری هیبرید ۱۲ ولتی و نسل سوم سیستم اطلاعات و سرگرمی فولکس واگن با دو نمایشگر بزرگ لمسی استفاده کرده است.

پس از فیس‌لیفت مدل A4، حالا آئودی سری A5 را هم برای سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی می‌کند. تمام مدل‌های A5 شامل کوپه و کبریوله و اسپرت‌بک در مدل ۲۰۲۰ تغییر خواهند کرد و نسخه‌ی S5 این مدل‌ها نیز فقط با قوای محرکه‌ی دیزل در اروپا عرضه خواهد شد. تمام مدل‌های ۲۰۲۰ آئودی A5 به‌صورت استاندارد به چراغ‌های تمام LED مجهز شده‌اند و چراغ‌های LED مارتیکس جلو و چراغ‌های سکوئنشال زیبای عقب، تنها به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند. به‌نظر می‌رسد خودروساز مشهور اینگولشتات آلمان توجه زیادی به زیبایی کرده است؛ چراکه امکان سفارش چراغ‌های لیزری (جلو و عقب) با قابلیت روشن و خاموش شدن ترتیبی و هماهنگ هنگام بستن یا بازکردن درها هم وجود دارد.

تغییرات طراحی بدنه‌ی آئودی A5 مدل ۲۰۲۰ مشابه همان چیزی است که پیش‌ازاین در A4 دیده بودیم: بازطراحی سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره‌ی عریض‎تر، دریچه‌های هوای بزرگ‌تر. رنگ سبز جدید بدنه هم از دیگر تغییرات مدل ۲۰۲۰ سری A5 است که درکنار ۱۱ رنگ دیگر قرار می‌گیرد. برای افرادی که به‌دنبال تغییرات بیشتر بدنه و متمایزشدن هستند، آئودی بسته‌های سفارشی و تزیینی A5 با کدهای Standard و Advanced و S Line را در نظر گرفته است. در مدل‌های S Line، طرح جلوپنجره مشابه سری S5 و لانه‌زنبوری خواهد بود؛ درحالی‌که در مدل‌های دیگر استاندارد و افقی است. البته ظاهری کلی مدل‌های S5 کمی متفاوت و تهاجمی‎تر است تا قوای فنی قدرتمندتر و قیمت بیشتر برجسته باشد.

با اینکه تغییرات کابین و فضای داخلی آئودی A5 جدید در مقایسه با مدل فعلی درخورتوجه به‌نظر می‌رسد، تا حدودی مشابه A4 مدل ۲۰۲۰ است. دکمه‌ی چرخشی و کنترلی سیستم اطلاعات و سرگرمی مدل فعلی حذف شده و جایش را به نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچ جدید آئودی داده است. در جلو راننده و پشت فرمان، نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی با وضوح و کیفیت بالا نصب شده است؛ اما رابط کاربری‌اش دقیقا مشابه سدان‌های لوکس و گران‌قیمت آئودی A7 و A8 نیست. سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی A5 جدید ساخت فولکس واگن و با کد MIB3 است که در مدل ۲۰۲۰ پاسات هم استفاده می‌شود. این سیستم به‌عنوان نسل سوم پلتفرم اطلاعات و سرگرمی ماژولار خودرو فولکس واگن، از قابلیت‌های پردازشی بیشتری برخوردار است و در A5 مدل ۲۰۲۰، میزبان مناسبی برای رهیاب ماهواره‌ای و وای‌فای هات‌اسپات آئودی خواهد بود.

آئودی A5 جدید در اروپا ابتدا با چهار پیشرانه‌ی بنزینی و فناوری نیمه‌هیبرید ۱۲ ولتی به‌همراه سیستم استاپ/استارت عرضه خواهد شد که در ضعیف‌ترین نسخه، ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت دراختیار راننده قرار می‌گیرد. در سیستم نیمه‌هیبرید آئودی که با هدف کارایی بیشتر و مصرف سوخت کمتر طراحی شده است، استارتر و دینام از میل‌لنگ انرژی لازم را در باتری لیتیوم‌یون کوچکی ذخیره می‌کنند. بزرگ‌ترین تغییر قوای فنی A5 جدید، در مدل S5 مخصوص بازار اروپا است که پیش‌از‌این در مدل‌های S6 و S7 هم انجام شده بود. آئودی S5 در مدل ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر سه‌لیتری توربودیزل با قدرت ۳۴۲ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. S5 دیزلی در مدل‌های کوپه و اسپرت‌بک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به کمتر از پنج ثانیه نیاز دارد و نهایت سرعتش هم به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. گفتنی است S5 جدید با پیشرانه‌ی بنزینی در خارج از اروپا همچنان بنزینی خواهد ماند. با استفاده از پیشرانه‌ی سه‌لیتری TFSI و ۳۴۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، نسخه‌های کوپه و اسپرت‌بک آئودی S5 مدل ۲۰۲۰ با محدودیت نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، به‌ترتیب در زمان ۴.۷ و ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسند.

فروش مدل‌های ۲۰۲۰ آئودی A5 و S5 از پاییز سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد. مدل‌های کوپه و اسپرت‌بک در تیپ Edition One هم عرضه می‌شود. در این تیپ، سیستم تعلیق اسپرت بسته‌ی تزیین بدنه‌ی S Line و تریم داخلی S Line یا Selection به‌صورت استاندارد روی خودرو ارائه می‌شود. قیمت پایه‌ی آئودی A5 مدل ۲۰۲۰ در اروپا ۴۲ هزار و ۹۰۰ یورو (حدود ۴۸ هزار دلار) اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید