رشد ۵۰۸ واحدی شاخص بورس در آخرین روز تیرماه

    کد خبر :60467

شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه آخرین روز اولین ماه دومین فصل امسال ۵۰۸ واحد رشد کرد.

به گزارش  تسنیم؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 693 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 437 میلیارد تومان در 43 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 508 واحدی در ارتفاع 80 هزار و 670 واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای کگل، مچاد و پارسان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی تاپیکو، اخابر و بفجر با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 167 واحد، کل (هموزن) 128 واحد، قیمت (هموزن) 97 واحد و آزاد شناور 592 واحد افزایش یافتند و شاخص‌ بازار اول و دوم به ترتیب 526 و 165 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 110 میلیون ورقه به ارزش 86 میلیارد تومان در 19 هزار نوبت، آیفکس 3.4 واحد رشد کرد و در ارتفاع 923 واحد قرار گرفت.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی گروه تولیدی مهرام، معدنی و صنعتی گل گهر، شهد ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع مس شهید باهنر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی دریای خزر، دامداری تلیسه نمونه و شرکت جوش و اکسیژن ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به تالار شیشه‌ای بازگشتند.

این گزارش می‌افزاید: نماد معاملاتی فولاد خوزستان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، شرکت بین المللی توسعه ساختمان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی، شرکتهای نوسازی و ساختمان تهران، قند هکمتان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و شرکتهای سیمان سفیدنی ریز و پتروشیمی پردیس با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم نیز در روزجاری متوقف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید