از آغداشلو و پیلارام و عکسی از کیارستمی، تا اختصاص دیواری به هنرمندان شهرستانی

    کد خبر :60450

رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان برای بیست و پنجمین سال متوالی سی‌ام تیر ماه ۱۳۹۶ با استقبال علاقه‌مندان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان برای بیست و پنجمین سال متوالی سی‌ام تیر ماه ۱۳۹۶ با استقبال علاقه‌مندان افتتاح شد.

در روز افتتاحیه ۳۵ کار در مجموع به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش رسید که به گفته لیلی گلستان هفتاد درصد این آثار متعلق به جوانان بود.

در این نمایشگاه که ۲۵۷ اثر به خریداران آثار هنری پیشنهاد شده، کارهایی با قطع‌های متنوع در ابعاد بسیار کوچک تا آثار ۱۰۰ در ۷۰ در سبک‌های مختلف هنری روی دیوار است.

در مقابل در ورودی، آثاری کمتر دیده شده از هنرمندان مدرنیست و بنام ایرانی به چشم می‌خورد: کارهایی از علی ترقی‌جاه، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، فرح اصولی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی و دو اثر منحصر به فرد در قطعی کوچک از محمد احصایی که چشم‌گیر بود؛ این کار‌ها از  ۹ میلیون تومان تابلوی کوچکی از فرح اصولی شروع می‌شود و تا اثر ۸۰ میلیون تومانی کلانتری پیش می‌رود. دیگر آثار ارزشمند این دیوار با قیمت‌های متنوع ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ میلیون تومان در معرض دید است.

مجسمه‌ها از دیگر بخش‌های «صد اثر صد هنرمند» است که کارهایی از هنرمندان سر‌شناس ایرانی هم‌چون ژازه تباتبایی، محمد حسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های مناسب ۲ و نیم میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان ارائه می‌کند.

ابتدا دو کار که گران‌ترین آثار این دوره هستند جلوه‌گری می‌کنند تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند و همسایه اثری کمتر دیده شده از مسعود عربشاهی هستند. روی همین دیوار عکسی متفاوت از عباس کیارستمی که تصویری از یک دشت و زمین کشاورزی را به ثبت رسانده با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان به علاقمندان به این هنرمند پیشنهاد شده است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان جوان بسیاری به چشم می‌خورد که در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت و نامدار آثارشان ارائه شده و با قیمت‌هایی متنوع به فروش می‌رسد. آثار این هنرمندان، با آثاری از قطع کوچک با قیمت ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. بیشتر آثار قرار گرفته بر روی این دیوار از لحاظ تصویری ساختاری آبستره دارند. در میان این تابلو‌ها آثاری سوررئالیستی که نشان‌دهنده فضاهایی غیر واقع است نیز به نمایش در آمده‌اند. قیمت این آثار از ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است و نام بسیاری از هنرمندان جوان در آن به چشم می‌خورد.

آثار دیگری از هنرمندان جوان در قطع‌های بزرگ‌تر به نمایش است که بیشتر با تکنیک‌های آب رنگ و رنگ روغن روی بوم یا کاغذ شکل گرفته و موضوع بیشتر این آثار طبیعت و مناطق روستایی ست که دو تا سه میلیون تومان هم قیمت گذاری شده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی به خصوص هنرمندانی از شهر اصفهان است که همه زیر مجموعه‌ای فرهنگی و هنری به نام «لوتوس» فعالیت می‌کنند. در این بخش از نمایشگاه آثار متنوعی از مینامالیستی تا فیگوراتیو و انتزاعی که هر کدام پوشش‌دهنده یک نوع ذائقه هنری است با قیمت‌های بین یک و نیم تا چهار میلیون تومان به نمایش است.

بیست و پنجمین «صد اثر صد هنرمند»، عصر جمعه سی‌ام تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ آغاز به کار می‌کند و تا ٢۵ مرداد هر روز از ۴ تا ٨ عصر دایر است و تنها روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

91

93

94

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید