نماینده نقالی ایران در «شیرهای خان‌باباسلطنه»

    کد خبر :60440

فاطمه حیدری‌فر نماینده نقالی ایران در جشنواره بین‌المللی تآ‌تر رومانی و مسیح کاظمی که به‌تازگی با نمایشِ پر تماشاگرِ «چهل‌گیس» روی صحنه بود به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی پیوستند.

به گزارش ایلنا،الناز سلیمانی اما بازیگری‌ست که پیش از این در گروه‌های موسیقی فعالیت داشته، پس از دو نمایش «مفیستو» و «سه خواهر» (مرتضا اسماعیل کاشی) سومین حضور حرفه‌ایِ خود را کنارِ فاطمه حیدری‌فر و مسیح کاظمی در این نمایش تجربه می‌کند.

این سه، در نقش‌های پیر، بزرگ و خُرد، یک صحنهٔ تعزیه اجرا می‌کنند.

«شیرهای خان‌باباسلطنه» یک نمایشِ شادی‌آورِ موسیقایی (کمدی موزیکال) است که مرداد و شهریور در پردیس شهرزاد به صحنه می‌رود.تا کنون حضور گلاب آدینه و مونا فرجاد در این نمایش قطعی شده است و نرمین نظمی طراح لباس و احمد ساکت طراح صحنه نیز در این نمایش حضور دارند.

افشین هاشمی نویسنده و کارگردان این نمایش ایدهٔ نگارش این نمایشنامه را از ساخته شدنِ اولین باغ‌وحش ایران در منطقهٔ دوشان‌تپه (می‌دان شهدای فعلی) توسط ناصرالدین‌شاه گرفته است؛ باغی که سردرش با نقاشی‌های مختلف از اشکال شیر، ببر، پلنگ و مناظری از شکارهای عصر ناصری تزیین شده بود و روزهای تعطیل به ویژه سیزده‌به‌در‌ها جزو تفریحگاه‌های تهران‌نشین‌ها به حساب می‌آمد و جز در مواردی که شاه حضور داشت، بقیه اوقات مردم عادی به راحتی می‌توانستند در آن رفت و آمد کنند.

نمایشنامهٔ «شیرهای خان‌باباسلطنه» در سال ١٣٩١ نگاشته شده و توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. این نمایش مرداد و شهریور ماه در پردیس شهرزاد واقع در خیابان نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید