مدیرعامل بانک ملی: حمایت بانک‌ها از توسعه تولید و اشتغال در استان گیلان

    کد خبر :60429

 

جلسه هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان امروز شنبه 31 تیر ماه با حضور معاون رییس جمهور، معاونان سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل بانک ملی ایران، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران عامل بانک ها و فعالان اقتصادی کشوری و استانی در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این جلسه دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از اقدام خودجوش مدیران عامل بانک های دولتی برای اعلام حمایت از توسعه واحدهای تولیدی گیلان تشکر کرد.

وی افزود: این که بانک ها خودشان برای این کار پیش قدم شدند، کم سابقه است و بسیار جای تشکر دارد.

به گفته نوبخت، بانک ها به این تعهد خود پایبند می مانند و استاندار نیز باید این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

معاون رییس جمهور در ادامه به لزوم توسعه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: من هرگز معتقد نیستم که قشر مستضعف زیر چرخ دنده های توسعه له شود، بلکه معتقدم همپای توسعه کشور، قشر محروم هم باید از مواهب آن برخوردار شود.

سید حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه نیز از حضور مدیران عامل بانک ها از جمله مدیرعامل بانک ملی ایران در این جلسه که به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تشکیل شد، تقدیر کرد.

وی افزود: مدیران عامل بانک های حاضر در جلسه از جمله بانک ملی ایران طی یادداشتی خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه آمادگی خود را برای مشارکت در یک طرح سندیکایی بزرگ در استان گیلان اعلام کردند.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه به عنوان رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی در حضور دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعهد می دهیم از گیلان حمایت کنیم تا رتبه اول اجرا کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری را تجربه کند.

وی افزود: دکتر نوبخت به گردن همه ایران حق دارند و تعهدشان به توسعه خدمات بانکی را با تلاش برای تحقق افزایش سرمایه بانک ها نشان دادند.

حسین زاده ادامه داد: می دانیم که واحدهای تولیدی استان گیلان مشکل دارند، اما نمی توان برای همه آنها نسخه واحد پیچید، بنابراین بانک ها به طور موردی مشکل همه واحدها را بررسی و برطرف خواهند کرد.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد: ما در تهران روی پروژه های استان گیلان به طور ویژه کار می کنیم و از صندوق توسعه ملی نیز برای کمک به استان کمک خواهیم گرفت.

نجفی استاندار گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی به منظور حمایت از تولید گفت: از بانک ها می خواهیم به طرح های نوسازی و بازسازی کارخانه های چوکا و اسالم توجه ویژه داشته باشند.

وی با تقدیر از نظام بانکی بابت رشد تسهیلات پرداختی در حوزه طرح های گردشگری و شیلات، افزود: اگر شرکت ایران پوپلین از سوی بانک ملی ایران به بخش خصوصی واقعی واگذار شود، می تواند گشایش قابل قبولی در استان ایجاد کند.

همچنین رضا رحمانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان اعلام کرد: بانک ملی ایران با پرداخت مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال، رتبه نخست پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان را دارد.

وی افزود: 44 پروژه اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه برای حمایت از 10 هزار واحد تولیدی با هدف افزایش 10 درصدی تولید و اشتغال در سال جاری طراحی شده است.

یزدانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در این نشست با اشاره به نیاز کشور در حوزه تولید پوشاک، اعلام کرد: نخستین طرح توسعه پوشاک روستایی در استان گیلان عملیاتی می شود.

در پایان نیز جمعی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی مانند مطالبات پیمانکاران، مالیات بر ارزش افزوده، تسهیلات بخش کشاورزی، توسعه راه آهن و نرخ سود بانکی را به عنوان دغدغه های مردم با مسوولان مطرح کردند.

مدیرعامل بانک ملّی ایران در ادامه این سفر در محل بیمارستان پارس که با سرمایه گذاری این بانک احداث شده حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه با مدیران آن گفت و گو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید