پمپئو: پرده‌برداری از جزئیات “معامله قرن” ظرف چند هفته آتی انجام می‌گیرد

    کد خبر :604233

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی از انتشار جزئیات طرح صلح کشورش برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” طی چند هفته آتی خبر داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور طی چند هفته آتی، جزئیات طرح معروف به “معامله قرن” را پرده برداری می‌کند.

وی افزود: من امیدوارم که جهان این طرح را به عنوان پایه‌ای برای ساختن آینده ببیند. این یک مشکل دشوار است و دو ملت فلسطین و اسرائیل سرانجام باید خودشان این مشکل را حل کنند اما ما با جدیت برای حل آن تلاش می‌کنیم.

دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود، در حال تدوین طرحی مفصل پیرامون حل درگیری فلسطین و اسرائیل است.

قرار بود طرح مذکور آمریکا در ماه ژوئن اعلام شود اما انتشار آن به پس از انتخابات پارلمانی اسرائیل در ۱۷ سپتامبر موکول شد.

در این راستا، ۲۸ اوت، جیسون گرینبلات، فرستاده برکنار شده رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه در توییتی نوشت: تصمیم گرفتیم چشم‌انداز سیاسی (یا بخش‌هایی از آن را) پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل منتشر نکنیم.

تاکنون رژیم صهیونیستی موافقت خود را با این طرح اعلام نکرده است، این در حالی است که رهبری فلسطین بارها اعلام کرده است، پس از اظهارات علنی آمریکا مبنی بر اینکه مساله قدس، آوارگان و مرزها را حذف خواهد کرد، طرح معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

فلسطینیان می‌خواهند، هر نوع طرح سیاسی به برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ منجر شود.

پامپئو در ادامه نیز گفت: در حال حاضر یک ائتلاف بین‌المللی متشکل از کشورهای حوزه خلیج (فارس)، اروپا و آسیا در کنار اسرائیل برای ایجاد سیستم‌های دفاعی به منظور کاهش تشدید تنش در خاورمیانه در حال تشکیل شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید