جریمه سنگین گوگل و یوتیوب برای جمع‌آوری اطلاعات کودکان

    کد خبر :604034

گوگل و یوتیوب به خاطر جمع‌آمری اطلاعات شخصی کودکان 170 میلیون دلار جریمه می‌شوند.

کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که گوگل و یوتیوب ۱۷۰ میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای این کمیسیون و دادستان کل نیویورک مبنی بر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی از کودکان ، پرداخت می‌کنند.

از این ۱۷۰ میلیون دلار ۱۳۶ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال و ۳۴ میلیون دلار به دادستانی کل نیویورک پرداخت می‌شود.

به گفته FTC ، این جریمه سابقه در پرونده مربوط به نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) است. اما این جریمه فقط برای گوگل به اندازه یک قطره است. شرکت مادر او Alphabet نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد خالص در سه ماهه دوم تولید کرد.

طبق شرایط حل و فصل ، یوتیوب تا پایان سال ۲۰۱۹ برای متوقف کردن جمع‌آوری داده‌ها و ارائه تبلیغات هدفمند در این گونه ویدیوها ، صرف نظر از سن مشاهده‌گر واقعی، یک سری از تغییرات را برای نحوه برخورد با محتوای مربوط به کودکان بر روی سیستم عامل اجرا خواهد کرد.

“جو سیمونز” رئیس FTC با اعلام این توافق گفت: یوتیوب در برنامه آینده‌نگرانه خود در راستای جلب مشتری، محبوبیت کودکان را جلب کرده است. با این حال زمانیکه بحث حریم خصوصی آنلاین کودکان مطرح می‌شود نمی‌توانیم از آن بگذریم و این محبوبیت نباید بهانه‌ای برای نقض قانون توسط یوتیوب باشد.

در ژانویه سال ۲۰۱۸ ، ائتلافی از ۲۳ گروه مدافع حقوق کودکان در شکایت به FTC ادعا کردند که یوتیوب سال‌هاست که به طور غیرقانونی زمانیکه کودکان ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند از آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.

طبق این توافق نامه ، یوتیوب موظف است سیستمی ایجاد کند که به صاحبان کانال اجازه دهد تا «محتوای کودک» را شناسایی کنند تا یوتیوب بتواند از امنیت و حفط اطلاعات شخصی کودکان اطمینان یابد. علاوه بر این گوگل و یوتیوب باید به صاحبان کانال اطلاع دهند که محتواهای ویدیویی که برای کودکان ارائه می‌دهند باید تابع تعهدات «حفظ حریم خصوصی کودکان» باشد و سالانه آموزش‌هایی درباره پیروی از «حفظ حریم خصوصی کودکان» را برای کارمندان صاحبان کانال‌هایی که با یوتیوب سر و کار دارند ارائه دهند.

سوزان وویکیکی مدیرعامل یوتیوب در این مورد گفت: تحت شرایط تنظیم مقررات، یوتیوب در حال ارائه آموزش‌های جدید و اجباری سالانه در مورد الزامات مربوط به استفاده کودکان از یوتیوب برای تیم‌ها است.

او در آخر گفت: ما همچنین توصیه می‌کنیم والدین اگر قصد دارند بچه‌های زیر ۱۳ سال‌شان به طور مستقل ویدیو تماشا کنند حتما از YouTube Kids(یوتیوب مخصوص بچه‌ها) استفاده کنند.

پیش از این ، بزرگترین جریمه FTC در یک پرونده با ادعای نقض حریم خصوصی کودکان در اوایل سال جاری با جریمه ۵.۷ میلیون دلاری علیه TikTok ، که برنامه‌ای ویدئویی با فرم کوتاه و متعلق به Bytedance چین است، به اتهاماتی مبنی بر اینکه اپلیکیشن سلف Musical.ly قانون رضایت والدین برای کاربرانی که زیر ۱۳ سال داشتند را نقض کرده بود.

با این وجود همچنان محتواهای ویدیویی کودکان یوتیوب در نوع خود محبوب‌ترین نزد کودکان در دنیا هستند و یوتیوب و گوگل با درآمدهای میلیارد دلاری هر روز بر گستره کاری و فعالیتی خود در دنیای مجازی می‌افزایند.

انتهای پیام/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید