نبش قبر «سالوادور دالی» برای تعیین فرزند

    کد خبر :60381

کارشناسان پزشکی قانونی اسپانیا مقداری از مو، ناخن و دو استخوان بلند از جسد «سالوادور دالی» را جهت ارائه به دادگاه برای تشخیص ادعای یک زن مبنی بر فرزندی این نقاش بزرگ را از قبر وی بیرون کشیدند.

به گزارش  فارس، یک زن 61 ساله با نام «پیلار ایبل» مدعی است که فرزند سالوادور دالی است و برنابر این دادگاه حکم نبش قبر جهت آزمایش دی‌ان‌ای را داده است.

کارشناسان پزشکی قانونی اسپانیا مقداری از مو، ناخن و دو استخوان بلند از جسد «سالوادور دالی» را جهت ارائه به دادگاه برای تشخیص ادعای یک زن مبنی بر فرزندی این نقاش بزرگ را از قبر وی بیرون کشیدند.

کارشناسان اعلام کردند که جسد مومیایی دالی خیلی خوب محافظت شده مانده و حتی سبیل معروفش نیز با گذشت این زمان هنوز سالم مانده است.

دالی که زمانی گفته بود «سورئال یعنی من» به عنوان پدر جنبش هنری آن دوران تلقی می‌گردد و کارش تا آنجا با موفقیت همراه بود که آثار نقاشی، مجسمه و حتی سینمایی او در تمام موزه‌های جهان به نمایش درمی‌آمد و آثارش توسط مجموعه‌داران خصوصی خریداری می‌شد.

این هنرمند نابغه در سال 1989 در84 سالگی درگذشت و در سالن موزه «دالی» در شهر «فیگوئه‌رس» در شمال شرقی اسپانیا دفن شد.

پنج‌شنبه شب گذشته به دنبال دستور دادگاه جهت مشخص شدن ادعای خانم ایبل مبنی بر فزند بودن دالی کار نبش قبر این هنرمند بزرگ با دستور قضایی انجام گرفت. این زن 61 ساله مدعیست که مادرش همسر قانونی دالی نبوده ولی از این هنرمند بچه‌دار شده است و قاضی دستور تست دی‌ان‌ای داده است.

جالب اینکه مامورین برای نبش قبر دالی سنگ یک تن و نیمی قبر وی را جابجا کرده که به تابوت رسیدند. سپس نمونه‌ها را جمع‌آوری کردند. به حرمت جسد این هنرمند قاضی تنها به 5 نفر کارشناس پزشکی قانونی اجازی حضور بر جسد را داد.

سالوادور دالی از همسر روسی‌اش گالا هیچ فرزندی نداشت و تنها دختر گالا ثمره ازدواج قبلی‌اش با پل الوارد شاعر فرانسوی بود.

ایبل زن 61 ساله که مدعی شده فرزند دالی است متولد شهر جیرونا در نزدیکی شهر فیگوئه‌رس است و چنانچه ادعای او اثبات شود یک چهارم تمام دارایی دالی به وی خواهد رسید و اگر ادعای وی درست نباشد باید خسارت‌های مادی و معنوی نبش قبر را به بنیاد دالی بپردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید