آمریکا: به نفتکش «آدریان‌دریا» سوخت بدهید، تحریم می‌شوید

    کد خبر :603804

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه درباره سوخت‌رسانی به نفتکش «آدریان‌دریا» که چند روز پیش آن را تحریم کرد هشدار داده است.

خزانه‌داری آمریکا هشدار داده کسانی که به سوخت‌رسانی به این نفتکش کمک کنند خودشان هم در فهرست تحریم قرار خواهند گرفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از آنکه نتوانست دولت محلی جبل طارق را به ادامه توقیف نفتکش «آدریان‌دریا» متقاعد کند، هفته گذشته آن را در فهرست تحریم قرار داد.

به نوشته رویترز، واشنگتن هشدار داده دولت این کشور هر گونه کمک به این کشتی را به عنوان حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلقی خواهد کرد که در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا قرار گرفته است.

این نفتکش که سابقاً «گریس‌۱» نام داشت ماه جولای در منطقه جبل طارق توسط تفنگداران دریایی انگلیس توقیف شد. انگلیس ادعا کرده بود که این نفتکش در حال حمل نفت به سوریه بوده که نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور به شمار می‌رود.

دولت محلی جبل طارق چندی پیش این نفتکش را علی‌رغم درخواست آمریکا برای ادامه توقیف آن آزاد کرد.

خزانه‌داری آمریکا در توضیحاتی جدید درباره نفتکش ایران نوشته است: «چنانچه اشخاص غیرآمریکایی اقدام به سوخت‌رسانی به کشتی‌ای بکنند که دارایی‌ تحریم‌شده یک شخص ایرانی در نظر گرفته می‌شود و یا پرداخت‌های مرتبط با خدمات سوخت‌رسانی به این کشتی را انجام دهند، خودشان در معرض خطر اضافه شدن به فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند.»

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این روز پنجشنبه تأیید کرده بود که قصد داشته با پیشنهاد رشوه چندین میلیارد دلاری به ناخدای این نفتکش آن را توقیف کند.

فایننشال‌تایمز روز چهارشنبه گزارش داده بود «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی غیرمعمول از ناخدای نفتکش ایران خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان بازداشت آن توسط آمریکا وجود داشته باشد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «واشنگتن‌فری‌بیکن» این خبر را تأیید کرده و گفته که این پیشنهاد برای ایجاد اخلال در فعالیت‌های سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده شده است.

این سخنگو به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت: «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محموله‌های نفت خام ایران که هر کدام ده‌ها میلیون دلار ارزش دارند به سوریه و نقاط دیگر ارسال می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید