نخستین کارگاه تخصصی «خط در گرافیک» در مسجد مقدس جمکران

    کد خبر :60310

دبیر سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت از برگزاری نخستین کارگاه‌ِ «کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوش‌نویسی» در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر دشمیر، دبیر سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت گفت: دبیرخانه سوگواره‌ها با هدف ارتقاء سطح علمی و تخصصی هنرمندان و طراحان هیئتی قصد دارد مجموعه کارگاه‌های تخصصی آموزش هنری با عنوان «هیئت هنر» برگزار کند. دوره‌های «هیئت هنر» در عرصه گرافیک، با دوره‌هایی با عنوان «کاربردهای خط در گرافیک» در چهار سرفصل آموزشی آغاز می‌شود: کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوش‌نویسی، کاربرد خط در گرافیک با گرایش دست‌نویس (دست‌آزاد، Handwriting)، کاربرد خط در گرافیک با گرایش خط ماشینی (تایپی) و کاربرد خط در گرافیک مبتنی بر ساختار هندسی (ساختارگرایانه).

وی افزود: اولین سرفصلِ دوره «کاربردهای خط در گرافیک»، با عنوانِ کارگاه‌ِ «کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوش‌نویسی» به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور بیش از هفتاد گرافیست در روزهای 4 و 5 مردادماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام دشمیر تأکید کرد: دبیرخانه سوگواره از همان ابتدای فعالیت به ضرورت و لزوم امر آموزش و ارتقاء سطح کیفی هنرجویان و طراحان واقف بود؛ لذا از دومین دوره سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت، در کارگاه‌هایی به صورت تخصصی وارد مباحث تئوری و عملیِ «هیأت‌هنر» شدیم.

وی افزود: تلاش شده تا در این کارگاه از تخصص و تجربیات اساتید گرافیک و خوش‌نویسی کشور چون آقایان مسعود نجابتی، علی رضائیان (تعلیق، نستعلیق، شکسته نستعلیق)، ناصر طاووسی (رقاع و توقیع)، محمدتقی اسدی (ثلث، نسخ، محقق، ریحان) استفاده شود. قرار است در طی این دوره فشرده تخصصی، اساتید وارد تحلیل و آموزش خطوط کهن این مرز و بوم و مباحث خوش‌نویسی شوند؛ و هنرجویان را با ظرافت و پیچیدگی‌های این خطوط درگیر کنند. در نهایت کاربردها و نحوه استفاده استاندارد و صحیح این خطوط را در گرافیک آموزش خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید