«شب‌های جز» در نیاوران برگزار می‌شود

    کد خبر :60299

«شب‌های جز» برای سومین سالِ پیاپی کار خود را ادامه می‌دهد اما این بار اجراهایش در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، رویداد موسیقی شب‌های جز برای سومین سالِ پیاپی به کار خود ادامه‌ می‌دهد. این رویداد که در دو سالِ گذشته به همتِ سازباز در سالن آمفی تئاتر محک برگزار شد این بار در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت. همچنین برای اینکه مخاطبان سبک «جز» بتوانند از تمام کنسرت‌های نزدیک به این سبک در ایران استفاده کنند قرار است امسال این رویداد زودتر از همیشه و در تاریخ 7 و 8 مرداد 1396 برگزار شود‌؛ چراکه در شهریور ماه چند برنامه مشابه وجود دارد. همچنین سازباز قصد دارد از سال آینده تغییراتی در این برنامه ایجاد کند و فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

امسال این برنامه مانند سال‌های گذشته میزبان برخی از چهره‌های سرشناس این سبک در ایران است. «سردار سرمست» که از اولین هنرمندان فعال جز است با «تریو»ی خود به همراه «عمید بنکدار» و «فرهاد لقایی» در این رویداد حضور دارد و برخلاف سال گذشته بیشتر قطعاتی که اجرا خواهند کرد اورجینال و از ساخته‌های خودشان خواهد بود. همچنین گروه «امیر دارابی» این بار تبدیل به «کوارتت» شده و «مجید سالاری» هم به عنوان خواننده در بیشتر قطعات، کنار «حمزه یگانه» و «امین طاهری» حضور دارد.

این کنسرت‌ها مانند سال‌های گذشته در هر سانس شامل اجرای دو گروه است و علاقه مندان با تهیه یک بلیت می‌توانند اجرای دو گروه را ببینند. دو اجرای دیگر از شب‌های جز امسال متعلق به دو پیانیست است: «آرشید آذرین» و «هوشیار خیام».‌ آذرین که اواخر سال گذشته آلبوم «هفت جان» را منتشر کرده حالا با همکاری «ماکان اشگواری»، «روزبه فدوی» و «امیر رفعتی» روی صحنه می‌رود. همچنین هوشیار خیام هم به بداهه نوازی پیانو خواهد پرداخت و در قسمت‌هایی «میلاد محمدی» نوازنده تار با او هم‌نوازی می‌کند. خیام و محمدی به تازگی آلبومی بر اساس دونوازیِ پیانو و تار منتشر کردند.

سازباز در تمام این سال‌ها تلاش کرده برای خود هویت سازی کند و در این روند به جزئییات بصری نیز اهمیت داده است. آن‌ها توانستند در زمینه طراحی پوستر نیز به استایل خاصی برسند. پوسترهایی که برای رویداد شب‌های جز در این سه سال طراحی شده همیشه امضا و المان‌های مشترکی داشته است اما دچار تکرار نشده؛ چراکه به واسطه خلاقیتِ طراحش (مریم خسروانی) همیشه یک ایده منحصربه‌فرد وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند.

این رویداد هم مانند کنسرت‌های دیگری که سازباز برگزار کرده راس ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در نهایت ترتیب اجرای برنامه‌ها به این صورت خواهد بود: برنامه شب اول (شنبه) قسمت اول:  تریوی سردار سرمست و قسمت دوم: آرشید آذرین .برنامه شب دوم (یکشنبه) قسمت اول: هوشیار خیام و قسمت دوم: گروه امیر دارابی. علاقه مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید