همایش مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود

    کد خبر :60295

حجت‌الاسلام محمدی با درخواست از همه صاحب­‌نظران و کارشناسان جهت ارائه نقد و نظر خود نسبت به روند اجرای منشور در سال­‌های گذشته به دبیرخانه همایش گفت: از حضور همه کارشناسان خبره و صاحب­‌نظر در امور قرآنی دعوت می­‌کنیم در این همایش حضور به هم برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام حمید محمدی قائم­ مقام رئیس و دبیر شورا با اشاره به تمهیدات صورت­ گرفته برای برگزاری همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هشتم مردادماه اظهار داشت اخذ و کاربست نظر نخبگان، کارشناسان و صاحب­نظران امور قرآنی یکی از رویکردهای اصلی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از بدو فعالیت بوده است. در همین راستا علاوه بر عضویت صاحب‌­نظران و کارشناسان در جلسات تصمیم‌گیری، بررسی و نقد عملکرد دبیرخانه موضوع نقد چند نشست از جمله نشست بررسی عملکرد شورا و کمیسیون‌­ها در سال 91 در مشهد مقدس بوده است.
وی افزود در همین راستا در سال 94 تدابیری اتخاذ شد تا تعدادی از صاحب­‌نظران در قالب هیئت پایش و ارزیابی عملکرد کمیسیون­‌ها و دبیرخانه شورا از سال 88 تا 94 به این مهم اهتمام کنند. این هیئت با مسئولیت حجت‌الاسلام بهمنی و با حکم رئیس شورا فعالیت کرده و با تشکیل 25 جلسه شاخص‌­های پایش و ارزیابی دبیرخانه کمیسیون­‌ها و دبیرخانه شورا را طراحی و پس از اخذ گزارش­‌های خوداظهاری گزارش­‌های پایش و ارزیابی خود را تنظیم کرده است.
دبیر شورا با اشاره به نهایی شدن نتایج بررسی‌­ها و ارزیابی­‌های هیئت مذکور گفت یکی از نکات مورد نظر این هیئت برگزاری هم­‌اندیشی برای جلب مشارکت و اخذ نظر کارشناسان قرآنی جهت تسهیل اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی بوده است. لذا همایش هشتم مرداد ماه برای دستیابی به این هدف برنامه‌­ریزی شده است.
قائم‌­مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تشکر از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به جهت قبول زحمت میزبانی همایش خاطرنشان کرد دبیران محترم کمیسیون‌­ها و مسئولان دبیرخانه کمیسیون­‌ها نقش و همکاری جدی در برگزاری همایش ایفا خواهند کرد.
این همایش به مدت یک روز در تاریخ هشتم مرداد ماه در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد و آدرس ایمیل sh.q.nezarat@gmail.com جهت ارائه نظر و نقدها از عملکرد کمیسیون­‌های تخصصی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پیشنهاد راه‌کارهای بهبود و تسریع در تحقق اهداف و سیاست­‌های منشور اعلام شده است. همچنین علاقه‌مندان جهت هماهنگی حضور می‌­توانند با شماره 66976557 تماس حاصل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید