تشکیل ستاد ساماندهی فرهنگی برای حل مشکل حاشیه‌نشینان مشهد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
    کد خبر :602923

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان این‌که برای حل مشکل حاشیه‌نشینان شهر مشهد ستاد ساماندهی فرهنگی تشکیل شده است، گفت: حدود ۱۰ درصد از خانوارهای ساکن استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) قرار دارند.

حبیب‌الله آسوده با بیان این‌که مردم رکن اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری هستند، گفت: یکی از عناصری که در جامعه می‌تواند نقش مشارکت را فعال کند، رسانه‌ها هستند؛ به طوری که آنها پیش برنده مشارکت در عرصه اجتماعی بوده و فرمانده افزایش مداخله مردم در عرصه‌های اجتماعی هستند. رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی، شفافیت و امیددهی مبتنی بر واقعیت‌ها نسبت به آینده مردم را آگاه کنند، لذا کمیته امداد هم به عنوان یک نهاد حمایتی بیش از دستگاه‌های دیگر نیازمند به حضور رسانه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان این‌که این استان حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود دو میلیون خانوار جمعیت دارد، اظهار کرد: ۱۰ درصد از خانوارهای حاضر در این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و از این جمعیت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

آسوده با تاکید بر اهمیت مردمی کردن ایجاد مراکز نیکوکاری تصریح کرد: حدود ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان مبتنی بر کارآفرینی و توانمندسازی در حال فعالیت هستند؛ از آنجایی که معتقدیم جامعه برای پیشرفت نیازمند کار و تلاش است، فعالیت در حوزه استارت‌آپ‌ها را نیز از سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی آغاز کرده و بیش از ۱۵ دوره آموزشی نیز برای دانشجویان و جوانان برگزار کردیم. این آموزش‌ها مبتنی بر میزان خلاقیت و پرورش ایده‌ها بودند.

وی با تاکید بر این‌که مسکن یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد برای رفع فقر است، اظهار کرد: سال گذشته با وجود بی‌ثباتی و افزایش قیمت‌ها ۲۰۰۰ واحد مسکونی در این استان افتتاح شد. نابسامانی در قیمت مسکن سال گذشته بسیاری از دهک‌های پایین درآمدی را دچار مشکل کرده است، چرا که قیمت اجاره‌بها در این استان و به ویژه در شهر مشهد حتی تا دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی در ادامه به تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و استان خراسان رضوی برای تعیین یکی از شهرهای استان به عنوان معین ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: تاکید اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) بر روی بحث زکات است؛ چرا که معتقدیم زکات متعادل‌کننده اقتصاد جامعه و هدایت‌کننده سرقت از سوی اغنیا به سمت فقرا است و در مباحث حدیثی نیز مکررا تکرار شده است.

آسوده با اشاره به این‌که حاشیه شهر مشهد شرایط خاصی دارد نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان ستاد ساماندهی فرهنگی با همه دستگاه‌ها در حال همکاری است تا مشکلات حاشیه‌ این شهر را رفع کنند.

به گفته وی، به دلیل همکاری‌های صورت گرفته نسبت به گذشته، بخش اعظمی از مشکلات حوزه‌های معیشتی و امنیتی در حوزه محرومیت‌زدایی در حال برطرف شدن است که بخشی از این خدمات در حوزه اشتغال، توزیع سبد کالا و جلوگیری از ترک تحصیل بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید