مذاکره آئودی با BYD برای تأمین باتری خودرو برقی

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۲۶
    کد خبر :602842

در پی مشکلات گروه خودروسازی فولکس‌واگن برای تأمین باتری از سامسونگ SDI، آئودی به‌منظور تأمین باتری خودرو برقی با BYD چین وارد مذاکره شد.

آئودی برای تأمین باتری خودروهای الکتریکی خود، در حال مذاکره با بی‌وای‌دی (BYD) چین است. گفته می‌شود به‌دلیل کمبود باتری، خروجی خط‌تولید شاسی‌بلند برقی آئودی ای-ترون (Audi E-Tron) کاهش یافته است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد مذاکرات بین آئودی و شرکت چینی در مرحله‌ی پیشرفته‌ای قرار دارد. این توافق ممکن است سرمایه‌گذاری مشترک جدید یا خرید سهام واحد تولید باتری BYD را شامل باشد. همین منابع خاطرنشان می‌كنند BYD با سایر خودروسازان نیز درباره‌ی توافق احتمالی عرضه‌ی باتری در حال گفت‌وگو است و هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق نهایی با آئودی وجود ندارد.

اگر این دو شرکت به‌توافق برسند، انتظار می‌رود چینی‌ها بسته‌ی باتری را برای مدل‌های برقی مانند پورشه تایکان و نسخه‌ی تولیدی آئودی ای-ترون GT تأمین کنند که براساس پلتفرم PPE فولکس‌واگن ساخته شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، گروه فولکس‌واگن با مشکلات مربوط به تأمین باتری از سامسونگ SDI در اروپا مواجه شده است. مشکلات پس از آن به‌وجود آمد که تولید باتری‌ها از ۲۰ به ۵ گیگاوات ساعت کاهش یافت؛ درنتیجه، آئودی مجبور شد به‌دلیل کمبود باتری، طرح خود را برای تولید شاسی‌بلند ای-ترون بازنگری کند و تعداد مدل‌های تولیدی در کارخانه‌ی بروکسل را کاهش دهد.

توافق اخیر می‌تواند برای BYD نیز مفید باشد؛ زیرا به آن‌ها کمک خواهد کرد از رقیب بزرگ‌تر خود، یعنی CATL، پیشی بگیرند. شرکت CATL هم‌اکنون باتری شاسی‌بلند کوچک آئودی ای-ترون Q2L را تأمین می‌کند که تنها در بازار چین عرضه می‌شود. BYD بهترین خودروساز چینی درزمینه‌ی ساخت خودروهای پاک است و ازطریق برند دنزا (Denza) نیز با دایملر همکاری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید