“دوریان” با شدت کمتر به سمت آمریکا می‌رود

    کد خبر :602717

طوفان دوریان که باعث ویرانی و سیل شدید در باهاما شده اکنون با سرعت کم در حال حرکت در نواحی شمال غربی این جزایر است.

تصاویر ماهواره‌ای بخش‌های وسیعی از باهاما از جمله فرودگاه بین‌المللیگرند باهاما” و شهر بندری مارش در آباکو را زیر آب نشان می دهد. همچنین تاکنون مرگ پنج نفر در آباکو تایید شده است.

شدت دوریان روز سه شنبه افت کرد و به یک طوفان درجه دو تبدیل شد اما با این حال جزایر شمال غربی باهاما همچنان شاهد بارندگی و باد شدید و خیزش دریا هستند.

ساکنان شمال باهاما که شماری از آنها روی بام خانه‌ها گرفتار شده‌اند، همچنان منتظر کمک هستند. این طوفان درحالی که در شدیدترین حالت یعنی درجه پنج بود دوشنبه شب با بادهایی به سرعت تقریبا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به باهاما رسید.

ساحل شرقی آمریکا هم اکنون برای رسیدن طوفان در حالت آماده باش است.

شهر پام بیچ در فلوریدا که حدود ۱۵۰ کیلومتر دورتر است، روز سه شنبه شاهد بادهایی به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت بود.

ویدئوها و گزارش های شاهدان عینی تصاویری از سیل بسیار شدید و گسترده ترسیم می کنند به طوری که خانواده ها وحشتزده برای فرار از سیل به بام خانه ها پناه برده اند. همچنین تصاویر ویدئویی وبسایت خبری “باهاما پرس” نشان می‌دهد که بیمارستانی در منطقه سیل‌زده به زیر آب رفته است و بیماران مجبور به تخلیه آن شده‌اند.

این وبسایت نوشت که کل شهر بندری مارش در جزایر آباکو زیر آب رفته و اخطار داد که آمار کشته ها ممکن است بعد از رفع شرایط اضطراری و روشن شدن اوضاع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مرکز ملی طوفان‌های آمریکا پیش بینی می کند که دوریان به آرامی به سوی شمال غربی حرکت کند و بعد بیشتر به سوی شمال تغییر جهت دهد. فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی و شمالی جملگی وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و در بسیاری مناطق دستور تخلیه اجباری صادر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید