سنگ آهنی‌ها لیدر بازار سهام شدند

    کد خبر :60241

 

وضعیت بازار سهام از نگاه برخی کارشناسان دوره منحصر به فرد را در حال حاضر پشت سر می‌گذارد، که در آن ناشر یک شرکت خودروساز می‌تواند در آن واحد با وجود سهام‌داری 40 درصدی بر شرکت‌های زیرمجموعه خود اقدام به شناسایی سود از طریق انتقال زیان شرکت‌های تابعه به دیگر زیرمجموعه‌ها نماید.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، امروز شنبه 31تیر ماه 96 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش 508 واحدی روی رقم 80 هزار و 670 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 128 واحدی عدد 17 هزار و 669 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 592 واحدی به رقم 88 هزار و 802 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 526 واحدی به رقم 56 هزار و 106 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 165 واحدی عدد 178 هزار و 124 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی در پله 923 واحد ایستاد.

همچنین؛ امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر با 192 واحد ،معدنی و صنعتی چادر ملو با 87 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 44 واحد افزایش تلاش کردند بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود رقم بزنند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 17 واحد ، مخابرات ایران با 10 واحد و پتروشیمی فجر تا 6 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در بازار نقدی این بورس به بیش از 146 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 688 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 359 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی مهرام، معدنی و صنعتی گلگهر، شهد ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع مس شهید باهنر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قراردادهای اختیار خرید و فروش گلگهر، اوراق اجاره صمپنا، اوراق مرابحه فولاد مبارکه، کشتیرانی دریای خزر، دامداری تلیسه نمونه، جوش و اکسیژن ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های نوسازی و ساختمان تهران، قند هگمتان، سیمان سفید نی‌ریز، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، فولاد خوزستان، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، بین‌المللی توسعه ساختمان، فولاد خوزستان متوقف شدند.

امروز بازار سهام در پرترافیک‌ترین روز مجامع عادی‌سالیانه در حالی همزمان با بازگشایی نماد معدنی‌ها شاهد افزایش اقبال خریداران اغلب حقیقی در این گروه‌ها با وجود انباشت عرضه سهام از سوی برخی حقوقی‌ها بود که گروه معدنی‌ها به پیشرانی شرکت سنگ‌آهنی‌ و همچنین هلدینگ‌های پتروشیمی پیشروهای امروز بازار سهام بودند.

طی معاملات امروز گروه‌های کوچک بازار سهام مورد اقبال خریداران در معاملات کم‌حجم قرار گرفتند که وضعیت بازار سهام از نگاه برخی کارشناسان دوره منحصر به فرد را در حال حاضر پشت سر می‌گذارد، که در آن ناشر یک شرکت خودروساز می‌تواند در آن واحد با وجود سهام‌داری 40 درصدی بر شرکت‌های زیرمجموعه خود اقدام به شناسایی سود از طریق انتقال زیان شرکت‌های تابعه به دیگر زیرمجموعه‌ها نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید