پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از از انقلاب پس از اخذ رای اعتماد از مجلس:

امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم

    کد خبر :602330

وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای برنامه‌های تحولی خود، نوشت: ‌از ‌خانه ملت که اعتماد کردند ‌خادم ملت باشم تشکر می‌کنم.

‏محسن حاجی میرزایی، دقایقی پیش و پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس در صفحه توییترش نوشت: «از ‎خانه ملت که اعتماد کردند ‎خادم ملت باشم تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم با یاری همه معلمان عزیز، صاحب‌نظران، بازنشستگان، دانش‌آموزان و اولیای آنها، تحولی واقعی را در راستای اجرای برنامه‌های خود که هم اکنون برنامه مورد تایید نمایندگان ملت است رقم بزنم. »

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده به او رای اعتماد دادند.

به این ترتیب وی به عنوان پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

محسن حاجی میرزایی، دومین وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم است که پس از استعفای سیدمحمد بطحایی در اواسط خرداد ماه جاری و سرپرستی دوماهه سیدجواد حسینی، به طبقه چهارم ساختان شهیدرجایی می‌رود و قرار است طبق وعده‌هایی که در جلسه امروز مجلس داده، مطالبات معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمتی را محقق کند و آیین نامه قانون مصوبه مجلس برای استخدام در آموزش و پرورش را نیز تا پیش از پایان مهر در دولت به مرحله تصویب و ابلاغ برساند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفته است که همه نابرابری‌ها در سطوح قدرت و ثروت ریشه‌اش در نابرابری فرصت‌های یادگیری است. در حالی که دسترسی به فرصت‌های برابر حق همه شهروندان است و ما باید برای آن تلاش کنیم. تک تک دانش آموزان در مدارس دولتی حق دارند از سرانه سه و نیم میلیون تومانی استفاده کنند؛ من با مشارکت اقتصاددانان به مدل علمی برای فعال سازی تعاونی‌های معلمان در اداره مدارس رسیده‌ام که همگی متعهد به آموزش رایگان هستند و درآمد آنها هم از دولت است که این منجر به بهبود کیفیت آموزش می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید