رهبر هنگ‌کنگ: هرگز درخواست استعفا نداده‌ام

    کد خبر :602141

رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که هرگز از دولت چین درخواست نکرده است تا برای پایان دادن به این بحران سیاسی اجازه استعفای او را بدهد. اظهارات او واکنشی به درز یک پیام صوتی است که کری لام در آن می‌گوید اگر می‌توانست، استعفا می‌داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رهبر هنگ‌کنگ در کنفرانس خبری تلویزیونی تاکید کرد، پکن باور دارد که دولت او می‌تواند این بحران سه‌ ماهه را بدون مداخله چین حل و فصل کند. کری لام گفت: من هرگز هیچکونه درخواست استعفایی ارائه نداده‌ام.

رهبر هنگ‌کنگ افزود: دلیل اینکه استعفا نداده‌ام این است که اعتقاد دارم می‌توانم تیم خودم را برای کمک به هنگ‌کنگ برای خروج از این بحران رهبری کنم. هنوز هم به این امر اطمینان دارم، بنابراین تناقضی مبنی بر اینکه مایلم استعفا بدهم اما نمی‌توانم، وجود ندارد.

صدها هزار تن از مردم هنگ‌کنگ از اواسط ژوئن در اعتراض به لایحه استرداد که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، به خیابان‌ها آمدند. این ناآرامی به اعتراضی گسترده‌تر علیه هنگ‌کنگ تحت حاکمیت چین و درخواست برای خودمختاری بیشتر تبدیل شد.

براساس یک پیام صوتی افشا شده، کری لام در روزهای گذشته در جمع رهبران کسب و کار هنگ‌کنگ تاکید کرد که او با ارائه آن لایحه جنجالی استرداد مظنونان به چین “خرابی غیر قابل بخششی” ایجاد کرده است و اگر او در این مساله حق انتخابی می‌داشت، عذرخواهی می‌کرد و استعفا می‌داد. رهبر هنگ‌کنگ امروز از درز جزئیات این جلسه خصوصی به رسانه‌ها ابراز تاسف کرد.

دانشجویان و محصلان هنگ‌کنگی امروز کلاس‌ها را بایکوت خواهند کرد و راهپیمایی‌های دموکراسی‌خواهانه برای دومین روز متوالی برگزار خواهند کرد. سخنگوی دفتر امور هنگ‌کنگ و ماکائو چین امروز ساعت هفت به وقت گرینویچ درباره شرایط هنگ‌کنگ با رسانه‌ها صحبت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید