تعیین تکلیف بیمه تکمیلی و پاداش فرهنگیان بازنشسته تا پایان این ماه

    کد خبر :602018

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش از تعیین تکلیف بیمه تکمیلی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پایان این ماه خبر داد.

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش،   مبنی بر «وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش» گفت: در سال گذشته قراردادی بابت بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته بسته شد و آن را بر عهده صندوق بازنشستگی قرار دادند؛ چندین سال است که یکی از مهم‌ترین خدمات صندوق بازنشستگی ارائه خدمات بیمه‌ای است.

وی افزود: بیمه اول مربوط به خدمات درمانی است و خدمات مربوط به آن را وزارت بهداشت ارائه می‌کند و بیمه دوم یا همان بیمه مکمل را صندوق بازنشستگی بر عهده دارد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اظهار کرد: در گذشته خیلی دور، مجلس بودجه‌ای برای امور بیمه‌ای بازنشستگان اختصاص می‌داد و به این صندوق کمک می‌کرد، در نتیجه امکان استفاده از بیمه مناسب تا حدودی فراهم بود ولی 3، 4 سالی است که مطابق قانون توسط مجلس بودجه‌ای مربوط به بیمه به دولت اختصاص نمی‌یابد و به همین دلیل، پولی از جانب دولت به صندوق بازنشستگی نمی‌آید.

وی ادامه داد: بنابراین صندوق بازنشستگی بخشی را به پولی که از بازنشستگان تاکنون دریافت کرده است، اضافه می‌کند، با بیمه آتیه‌سازان قرارداد می‌بندد و بازنشستگان از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

صافی گفت: اگر فردی مبتلا به بیماری‌های خاص باشد، امکانات دراختیارشان قرار می‌گیرد و می‌تواند هم از بیمه اولیه مربوط به وزارت بهداشت و هم از بیمه دوم یعنی تکمیلی بازنشستگی استفاده کند. منظور از بیمه وزارت بهداشت، بیمه‌ای است که شامل همه در کشور می‌شود و در اصل مربوط به وزارت بهداشت است.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: مدتی قبل رئیس وقت سازمان صندوق بازنشستگی گفت امسال از شهریور به بعد می‌خواهیم امتیازات جدیدی را طبق قراردادی جدید در اختیار بازنشستگان قرار دهیم تا بازنشستگان در برنامه جدید امسال پول اضافی پرداخت نکنند؛ منتهی این فرد از این پست تغییر پیدا کرد و اکنون این سازمان تا این لحظه درباره امتیازاتی که سرپرست قبلی اعلام کرده بود چیزی نگفته است.

وی بیان داشت: پایان شهریور در حقیقت پایان قرارداد بیمه بازنشستگان با آتیه‌سازان است و ممکن است دوباره با آن قرارداد بسته شود، ولی با شرایط بهتر؛ همچنین طبق قول‌های داده شده، قرار است از شهریور امسال به بعد نسبت به قبل امتیازات ویژه و مناسبی ارائه شود.

صافی ادامه داد: ما با نمایندگان مجلس در این زمینه دیدارهایی را داشته‌ایم تا بتوانند در بودجه امسال مقداری اعتبار پیش‌بینی کنند تا کمک شود. همچنین اگر دولت کمک کند و صندوق نیز بخشی از درآمد خود را اختصاص دهد، می‌توان وضعیت بیمه‌ای فرهنگیان و سایرین را بهبود بخشید.

وی گفت:‌ فرهنگیان بازنشسته بدانند ما به دنبال این هستیم تا هر چه سریع‌تر پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت کامل پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش گفت:‌ تا هفته پیش نیمی از پاداش پایان خدمت برای آموزش و پرورشی‌ها پرداخت شد و پرداخت 50 درصد مابقی پس از انتخاب مسؤول مربوطه انجام خواهد می‌شود. همچنین مسؤولان پیگیر هستند تا بیمه مناسبی برای فرهنگیان و… را درنظر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید