برنامه ایرلند برای کاشت ۴۴۰ میلیون اصله درخت

    کد خبر :601890

دولت ایرلند طرحی بلندپروازانه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تعیین کرده که براساس آن در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۴۴۰ میلیون اصله درخت بکارد.

سخنگوی اداره ارتباطات اقلیمی سازمان اقدامات اقلیمی و زیست‌ محیطی ایرلند در این باره اعلام کرده است که این برنامه اقدام اقلیمی متعهد به گسترش کاشت جنگل‌ها و مدیریت خاک به منظور اطمینان از کاهش انتشار کربن ناشی از کاربری اراضی طی دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ میلادی و سال‌های پس از آن است.

این برنامه اقداماتی اساسی را که باید توسط وزارت کشاورزی انجام شود، آغاز کرده و هدف کاشت سالیانه حدود ۲۲ میلیون اصله درخت برای ایجاد جنگل‌های جدید در این کشور را در نظر دارد که طی ۲۰ سال آینده منجر به کاشت ۴۴۰ میلیون اصله درخت می‌شود.

در عین حال برنامه جدید دولت ایرلند با مخالفت برخی از کشاورزان محلی روبرو شده است که گفته می شود مقامات در حال ترغیب آن‌ها برای واگذاری برخی از زمین‌های خود به دولت برای ایجاد جنگل‌های جدید و دستیابی به این هدف بلندپروازانه هستند.

این اقدام درست پس از این صورت گرفت که آژانس جنگلداری اسکاتلند در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) اعلام کرد که این کشور در سال گذشته از اهداف کاشت درخت خود پیشی گرفته و آن چه را که “سهم اساسی اسکاتلند در وضعیت اضطراری جهانی آب و هوا” خوانده می‌شود، انجام داده است.

به گزارش ایسنا، این آژانس اعلام کرد که سال گذشته در ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های اسکاتند عملیات درختکاری انجام داده که از هدف دولت برای کاشت سالانه درخت در ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های این کشور نیز پیشی گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که درختکاری‌های سال گذشته اسکاتلند منجر به کاشت بیش از ۲۲ میلیون اصله درخت جدید شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید