دوومیدانی به دنبال کسب سه مدال طلا در پارالمپیک توکیو است

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
    کد خبر :601624

سرمربی تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولان با یادآوری اینکه این تیم در ریو تنها یک مدال طلا به دست آورد، گفت: برنامه و تلاش ما برای افزایش این تعداد مدال به ۳ طلا در پارالمپیک توکیو است.

بهمن رضایی فرعی، با تاکید بر اینکه مسابقات ۲۰۱۹ دوومیدانی جانبازان و معلولان قهرمانی جهان ۱۴ تا ۲۴ آبان ماه به میزبانی امارات برگزار می‌شود، گفت: این رقابت ها اولین میدان گزینشی پارالمپیک به حساب می آید. اکثر سهمیه های دوومیدانی برای پارالمپیک توکیو در همین رقابت ها توزیع می شود اگرچه تا سال آینده، میادین دیگری هم به عنوان انتخابی پارالمپیک در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است.

وی با اشاره به اعزام تیم ملی دوومیدانی پارالمپیک ایران به مسابقات قهرمانی جهان، گفت: بر اساس رقابت های قهرمانی کشور که با حضور ۴۵۰ نفر برگزار شد و همچنین یک مرحله رکوردگیری که اوایل شهریورماه و با حضور ۲۹ نفر برگزار شد، ۱۴ نفر برای اعزام به این رقابت ها انتخاب شده اند. این ترکیب شامل یک دونده در بخش بانوان و ۱۴ نفر در بخش مردان است.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه این ترکیب بدون محاسبه دوندگان اعزامی در بخش نابینایان و کم بینایان است، خاطرنشان کرد: البته احتمالا یک نفر دیگر هم به ترکیب موردنظر اضافه شود. در مجموع تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران با ۱۵ نفر در مسابقات قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد.

رضایی فرعی در مورد پیش بینی خود از عملکرد تیم اعزامی به امارات به لحاظ کسب سهمیه پارالمپیک توکیو یادآور شد: نفرات اول تا چهارم هر ماده در رقابت های قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می شوند. ترکیب منتخب برای تیم ایران شامل نفراتی است که رکوردهای سه نفر برتر رنکینگ جهانی – در هر ماده – را در اختیار دارند. با این اوصاف پیش بینی می کنیم که از اعزام ۱۵ دونده به امارات، حداکثر سهمیه را به دست بیاوریم.

«پیش بینی اعلام شده از سوی کاروان پارالمپیک این است که دوومیدانی برای پارالمپیک توکیو بین ۱۲ تا ۲۰ سهمیه کسب خواهد کرد. پیش بینی خودِ شما در این مورد چیست؟» رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران در پاسخ به این پرسش گفت: دوومیدانی یک رشته رکوردی است. به همین دلیل نمی توان پیش بینی دقیقی داشت با این حال به دنبال این هستیم تا با شرایطی بهتر نسبت به پارالمپیک ریو، در پارالمپیک توکیو شرکت کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: ترکیب تیم ملی دوومیدانی ایران در پارالمپیک ریو شامل ۱۸ ورزشکار بود. ترکیب تیم اعزامی به توکیو اما صد درصد رشد کمی خواهد داشت. اگرچه برای ما رشد کمی خیلی اهمیت ندارد. به دنبال این هستیم تا در پارالمپیک ۲۰۲۰ به لحاظ کیفی عملکردی بهتر از دوره گذشته این بازی ها داشته باشیم.

رضایی فرعی با یادآوری اینکه تیم ملی دوومیدانی ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ صاحب ۱۳ مدال شد، تصریح کرد: در ریو فقط یک مدال طلا گرفتیم اما می خواهیم برنامه های خود را به گونه ای پیش ببریم که در توکیو سه مدال طلا برای کاروان اعزامی ایران به دست بیاوریم. این هدف اصلی ما است.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی پارالمپیکی ایران در پایان در مورد میادینی که بعد از مسابقات قهرمانی جهانی در آنها سهمیه پارالمپیک توکیو توزیع می شود به مهر گفت: مسابقات بین المللی فزاع امارات از جمله این میادین است. این رقابت ها اسفندماه در امارات برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید