هدف دولت از حذف چهار صفر پول ملی

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
    کد خبر :601491

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اهداف بودجه ۹۹ دوسالانه تنظیم می‌شود نه بدان معنا که در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای به مجلس ارائه نشود بلکه به این معنا که بودجه بصورت غلتان ارائه خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص لایحه حذف چهار صفر از پول ملی کشور گفت: نظر من نسبت به این لایحه مثبت است اما مشروط به اینکه سیاست‌هایی برای تثبیت ارزش پول ملی در کنار این لایحه تصویب و اجرایی شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس گفت: دولت به خاطر تورم فزآینده و طولانی قصد حذف چهار صفر از پول ملی کشور را دارد. بنابراین نباید مجددا پس از حذف چهار صفر، چنین تورمی در کشور ایجاد شود. مجلس باید مطمئن شود در کنار لایحه حذف ۴ صفر، دولت به دنبال اجرای سیاست‌های تثبیت ارزش پول ملی است. نباید چنین تورمی پس از تصویب این لایحه تکرار شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اقدامات دولت برای اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: دولت منشوری را برای اعمال ۱۰ تغییر جهت اصلاح ساختار بودجه به شورای هماهنگی سران قوا ارسال کرده است، این منشور در شورای هماهنگی در حال بررسی است تا به یک چارچوبی که مورد توافق سران قواست برسد و به مجلس ارائه شود.

وی در خصوص تأثیر اصلاح ساختار بودجه بر تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه بر سازوکار تدوین بودجه سال ۹۹ تأثیرات اساسی خواهد داشت و دستگاه‌های سیاستگذاری این مسئله را در بودجه ۹۹ مدنظر خواهند گرفت تا بودجه به شکل عملیاتی تدوین شود.

تاجگردون افزود: اهداف بودجه به صورت دوسالانه تنظیم می‌شود نه بدان معنا که در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای به مجلس ارائه نشود بلکه به این معنا که بودجه سال ۹۹ به صورت غلتان ارائه خواهد شد و هدف گذاری بودجه دو ساله است. در حال حاضر بخشنامه های بودجه در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید