زمان آغاز به کار اورژانس ریلی

    کد خبر :601464

رئیس سازمان اورژانس کشور از آغاز به کار اورژانس ریلی در دهه فجر خبر داد.

جلسه ای مشترک با حضور پرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس شرکت راه آهن در خصوص آموزش فوریت پزشکی میهمانداران قطار، تجهیز واگن های قطار به دارو و تجهیزات استاندارد خدمات پیش بیمارستانی و ایجاد واگن ریلی برگزار شد.

در این جلسه با تاکید بر حفظ سلامت مسافران، برنامه ریزی برای آموزش فوریت های پزشکی به میهمانداران قطار و همچنین ایجاد hot line به منظور ارائه خدمات مطلوب فوریت های پزشکی در مسیر حرکت قطار تا تحویل بیمار به آمبولانس بین سرمیهمانداران و پرستاران تریاژ تلفنی ١١۵ صورت پذیرفت.همچنین با ایجاد ارتباط ویژه بین دیسپچ های اورژانس و راه آهن تصمیم گیری در مدیریت بحران های احتمالی تسهیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه با تاکید بر تجهیز واگن های مسافربری به دارو و تجهیزات استاندارد پزشکی، ایجاد ارائه خدمات پزشکی از راه دور(تله مدیسین) مصوب شد.

به گزارش مهر، در این شیوه(تله مدیسین) پزشکان دیسپچ اورژانس امکان ویزیت از راه دور و مراقبت از بیمار در قطار را پیدا خواهند کرد.

در این جلسه مقرر شد ۵ تا ١٢ واگن توسط شرکت راه آهن تولید و توسط سازمان اورژانس کشور تجهیز و در ایام دهه فجر بهره برداری شود.

در فاز بعدی، تولید واگن بیمارستان برای خدمات درمانی در بحران و خدمات درمانی به بیماران در مناطق محروم صورت خواهد پذیرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید