اطلاعی از چاپ و نمایش عکس‌هایم نداشتم

    کد خبر :60141

فریبرز میرکبیری عکاس با گلایه از برگزارکنندگان رویداد «تهران، شهر زندگی» از نمایش عکس هایش در این نمایشگاه و چاپ آنها در کتاب نمایشگاه ابراز بی اطلاعی کرد.

فریبرز میرکبیری عکاس در تماسی با خبرنگار مهر با گلایه از متولیان نمایشگاه «تهران، شهر زندگی» که اوایل تیرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: من ۱۰ روز پیش در فضای اینترنت جستجو می کردم که به برپایی یک نمایشگاه گروهی در خانه هنرمندان ایران برخورد کردم که نام من هم در میان هنرمندانی بود که آثارشان به نمایش در آمده در حالیکه من خودم از این اتفاق بی خبر بودم و برگزارکنندگان بدون اطلاع، از آثار من در این نمایشگاه استفاده کردند.

وی ادامه داد: اسم نمایشگاه «تهران، شهر زندگی» بود و یک هفته آثار در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود. این نمایشگاه را آژانس عکس به کیوریتوری احسان رفعتی با همکاری یکی از بخش ها در شهرداری که درست یادم نیست کدام بخش است انجام داده بودند. حتی بعدها فهمیدم چند تن از شاگردان من هم عکس هایشان در این نمایشگاه بوده و خودشان خبر نداشتند.

این عکاس در پاسخ به اینکه عکس ها چگونه به دست برگزارکنندگان رسیده است، بیان کرد: عکس ها را از فضای اینستاگرام برداشته بودند. در واقع یک صفحه ای در اینستاگرام باز شده بود به اسم «تهران، دیلی لایف» که عکاسان عکس هایی با همین هشتگ را در اینستاگرام می گذاشتند اما هیچ حرفی از برپایی نمایشگاه یا انتشار کتاب از روی عکس ها زده نشده بود. در کمال تعجب حتی کتابی از روی عکس ها در ۴ جلد چاپ کرده بودند. به نظرم این حق مسلم عکاس هاست که از چاپ عکسشان در یک کتاب مطلع شوند. این اتفاق عجیب در هیچ کجای دنیا رخ نمی دهد.

میرکبیری با بیان اینکه با برگزارکنندگان این رویداد صحبتی نکرده و از طریق وکیل در حال پیگیری موضوع و طرح شکایت است درباره رزومه خود گفت: من چهار سال است که از ایتالیا برگشته ام و شغلم عکاسی است و بیشتر در حوزه عکاسی هنری و «مد» کار می کنم. در بسیاری از کشورها نمایشگاه برگزار کرده ام و در ایران هم کنفرانس هایی درباره عکاسی «مد» داشته ام. حتی در سخنرانی که در مشهد داشتم بسیار درباره کپی رایت صحبت کردم و فکر نمی کردم این اتفاق برای خودم رخ بدهد.

خبرگزاری مهر این حق را برای برگزارکنندگان این رویداد قائل است در صورت داشتن توضیح آن را با خبرنگار مهر در میان بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید