کاهش 50 درصدی مصرف سوخت کامیون ها با نوسازی ناوگان حمل و نقل

    کد خبر :60138

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل کامیونی کشور، کاهش 50 درصدی مصرف سوخت این خودروها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داود کشاورزیان» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: با نوسازی ناوگان کامیونی مصرف سوخت کامیونها در کشور از 55 لیتر در هر 100 کیلومتر فعلی به 30 لیتر کاهش می یابد.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود بیش از 340 هزار دستگاه انواع خودروی باری ر ناوگان حمل و نقل کشور وجود دارد که بیش از100هزار دستگاه عمری بیش از 25 سال و افزون بر 55 هزار دستگاه عمری بالای 35 سال دارند.
به گفته این مقام مسئول، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و به استناد قانون رفع موانع تولید، به وزارت نفت اجازه داده شده تا در پروژه هایی که صرفه جویی در مصرف سوخت را به دنبال دارد سرمایه گذاری کند که از جمله آنها نوسازی ناوگان فرسوده کشور و در این مرحله خودروهای با بیش از 35 سال عمر است.
وی اظهار داشت: این خوردوها بطور متوسط بیش از 55 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت دارند، اما نسل جدید و به روز جهانی آنها با مصرف حدود 30 لیتر در هر یکصد کیلومتر، نزدیک به 50 درصد صرفه جویی در مصرف دارند.
کشاورزیان، کاهش آلایندگی های زیست محیطی و راحتی رانندگان در کار با این خوردوها را از جمله مزایای آنها برشمرد و ابراز امیدواری کرد رانندگان با کامیون های با عمر بیش از 35 سال از این طرح استقبال کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح، تسهیلات با سود نسبتا پایین 9 درصدی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت که مشابه قرارداد سال گذشته سایپا دیزل با شرکت اسکانیا است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: باقی مانده سود تسهیلات در این طرح از سوی شرکت ملی نفت و شرکت سازنده خودرو از محل صرفه جویی در مصرف سوخت جبران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ظهر امروز قرارداد همکاری چهارجانه شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون همراه با تحویل کامیون های ولوو طرح نوسازی به مشتریان در محل شرکت سایپا دیزل به امضا رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید