پیشرانه دیزل جدید فولکس واگن تا ۸۰ درصد آلایندگی کمتری تولید می‌کند

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۳۹
    کد خبر :601197

فولکس‌واگن فناوری هوشمند جدیدی برای مدل‌های پاسات و گلف طراحی کرده است که میزان اکسیدهای نیتروژن را در گازهای خروجی اگزوز پیشرانه TDI کاهش می‌دهد.

نسخه‌ی جدید فولکس‌واگن اکتبر امسال رونمایی خواهد شد و فروش آن در بازارهای اروپایی قرار است پیش از پایان سال ۲۰۱۹ آغاز شود. فولکس واگن درکنار گلف ۲۰۲۰ قصد دارد نسل جدیدی از پیشرانه‌های دیزل را با آلایندگی کمتر عرضه کند. خودروساز آلمانی به‌تازگی اعلام کرد فناوری هوشمند SCR (کاهش کاتالیزور انتخابی) را طراحی کرده است که به‌میزان درخورتوجهی اکسیدهای نیتروژن (NOx) را در گازهای خروجی اگزوز کاهش می‌دهد.

احتمالا به‌دنبال رسوایی دیزل‌گیت، این خبر را با شک و تردید نسبتا زیاد می‌خوانید؛ اما فولکس‌واگن می‌گوید نسل جدید پیشرانه‌ی دولیتری دیزلی TDI Evo در مقایسه با نسل پیشین خود با همان حجم تا ۸۰ درصد NOx کمتری منتشر می‌کند. این پیشرانه هم‌اکنون برای نسخه‌ی فیس‌لیفت فولکس‌واگن پاسات اروپا دردسترس است و احتمالا ازنظر میزان فروش به یکی از پیشرانه‌های اصلی گلف جدید در قاره‌ی اروپا تبدیل خواهد شد.

فناوری جدید SCR فولکس‌واگن بسیار ساده است. خودروساز آلمانی آن را دُز دوگانه (twin dosing) می‌نامد و اساسا از دو انژکتور AdBlue در سیستم SCR استفاده می‌کند. یک انژکتور فاصله‌ی بسیار نزدیکی با پیشرانه دارد؛ جایی که دمای گازهای خروجی حدود ۴۸۲ درجه سلسیوس و بیشتر است. انژکتور AdBlue دیگری پس از پیشرانه به‌عنوان بخشی از مبدل کاتالیزور دوم SCR موجود است که در زیر خودرو قرار دارد. دمای گازهای خروجی در آنجا به میزان چشمگیری کم است که باعث می‌شود امکان تصفیه گازهای خروجی اگزوز افزایش یابد.

مسئولان فولکس واگن می‌گویند این فناوری جدید در تمامی پیشرانه‌های TDI نسل بعدی فولکس‌واگن گلف استفاده خواهد شد. در پاسات از پیشرانه‌ی TDI Evo با حجم دو لیتر و قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار استفاده شده که هم‌اکنون با استاندارد آلایندگی یورو ۶ آینده سازگار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید